آزمون مهارت‌آموختگان سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان از برگزاری نهمین مرحله آزمون هماهنگ مهارت‌آموختگان در روز ۲۵ آذر سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان گفت: در راستای اجرای ماده۹ و ۱۳ آئین نامه کارآموزی  شورای عالی کار، نهمین مرحله آزمون سراسری مهارت آموختگان  سال ۱۴۰۰، پنج شنبه ۲۵ آذر ماه سال جاری برگزار می شود.

وی ادامه داد: توزیع کارت ورود به جلسه نهمین مرحله آزمون های سراسری سنجش مهارت مراکز آموزش فنی و حرفه ای در دو بخش دولتی و خصوصی  سال جاری از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۲۲ آذر ماه و تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۴ آذر ماه سال جاری ادامه می یابد.

شهریور افزود: ۲۳ هزار و ۱۹۶ نفر در نهمین مرحله آزمون مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه ای در بخش دولتی و خصوصی سال۱۴۰۰در ۸۰۰ عنوان استاندارد آموزشی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۲ هزار و ۸۳۰ نفر مرد و ۱۰ هزار و ۳۶۶ نفر زن هستند و تمهیدات لازم برای شرکت این متقاضیان در آزمون فراهم شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت بیان کرد: متقاضیان شرکت در نهمین مرحله آزمون سراسری سنجش مهارت در سال ۱۴۰۰ (کارآموزان بخش های دولتی و آموزشگاه های آزاد) که پیش از این برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده اند، از ۲۲ تا ۲۴ آذرماه سال جاری با مراجعه به سامانه http://azmoon.portaltvto.com و درج شناسه پرداخت و شماره پرونده و یا با درج مشخصات فردی می توانند نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایند.

شهریور گفت: داوطلبان پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی براساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی ادارات سنجش استان ها برای شرکت در آزمون عملی می توانند به حوزه های تعیین شده مراجعه نمایند.

وی افزود: متقاضیانی که حد نصاب نمره قبولی در آزمون کتبی را اخذ نمایند، می توانند در آزمون های عملی که در مراگز و کارگاه های سنجش برنامه ریزی و اجرا می شود، شرکت می کنند و پس از قبولی نهایی موفق به دریافت گواهینامه مهارت شوند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: گواهینامه مهارت صادره دارای کد استاندارد مهارت شغل است که ملاک احراز مهارت برای ورود به عرصه فعالیت شغلی خواهدبود.

  

کد خبر: 39337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =