تامین منابع صندوق‌ها به زودی محقق می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اینکه در تلاش هستیم تا منابع همه صندوق‌ها را تأمین کنیم، تصریح کرد: خبرهای خوبی، در راه است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، حجت‌الله عبدالملکی در همایش سراسری کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که در سالن اجتماعات تلاش برگزار شد، از طریق ویدئو کنفرانس، افزود: موضوع بیمه اجتماعی و تامین‌ آتیه‌ برای مردم یکی از رویکرد اساسی دولت سیزدهم است و جامعه کشاورزان، روستاییان و عشایر غیور، میراث‌دار فرهنگی کشور هستند.

وی حجت‌اله عبدالملکی با حضور ویدئو کنفرانسی در این آیین با بیان اینکه درنظر است تا بیمه اجتماعی فراگیر شود، اظهار کرد: این اقدام برای جمعیت آسیب‌پذیر و نیازمند که مظلوم واقع شده‌اند، بسیار ضروری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش ۸۰ درصد بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، گفت: خبر خوب این است که نسبت پشتیبانی صندوق بیمه اجتماعی وضعیت مناسبی دارد؛ زیرا صندوق جوان است و هنوز جمعیت تحت پوشش آن به سنین میانسالی و سالمندی نرسیده است. اما از اکنون با همت و برنامه‌ریزی می‌توان آینده خوبی را برای صندوق رقم زد تا از ناترازی مالی صندوق در آینده جلوگیری شود و این صندوق به سرنوشت سایر صندوق‌ها دچار نشود.

عبدالملکی تصریح کرد: باید تلاش کنیم که هرچه می‌توانیم جمعیت بیشتر و مخاطبان بیشتری را تحت حمایت و عضویت صندوق درآوریم و باید با تمام توان سعی کنیم این صندوق را بیشتر معرفی کنیم و به ویژه باید در توان‌مند سازی و ایجاد اشتغال برای زنان تلاش کنیم که بتوانند حق‌بیمه خود را پرداخت کنند.

وی افزود: همچنین باید تلاش شود تا شرایط خدمات درمانی نیز برای بیمه‌شدگان صندوق ارتقا یابد و این اقدام ضمن اینکه باعث افزایش رفاه مردم روستایی می‌شود، ارج بسیار خوبی برای آخرت خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه طرح ملی بیمه اجتماعی خانوار کم‌برخوردار روستایی و عشایری اجرایی شده است، اظهار کرد: امروز حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند که کار بسیار ارزشمندی است. بخش زیادی از این افراد از مددجویان کمیته امام امام (ره)، سازمان بهزیستی و اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه هستند.

عبدالملکی گفت: با این طرح حدود ۸۰ درصد به جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اضافه شده است، تامین آتیه و توسعه بیمه اجتماعی با اولویت توجه به اقشار آسیب‌پذیر، یکی از اولویت‌های ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و امتیازهای خوبی را برای این افراد درنظر گرفته‌ایم.

وی به طرح‌های ویژه کارگزاران در زمینه بیمه زنان روستایی و توجه به تامین آتیه و درآمد آن‌ها، اشاره کرد و افزود: این گونه خدمات، موجب افزایش رفاه جامعه روستایی می شود. همچنین به مشکلات کارگزاران آگاه هستیم و تلاش می‌کنیم، آن‌ها را رفع کنیم.

کد خبر: 39482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =