مشارکت، راه دستیابی به اقتصاد مطلوب است

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای دستیابی به اقتصاد مطلوب، راهی جز مشارکت مردم نداریم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی مسکنی در نشست با روسای شهرستانی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اظهار داشت: سرمایه تعاونی های مستقر در استان یزد، حدود ۹۶ هزار میلیارد تومان است که این نشان دهنده فرهنگ غنی یزدی‌ها است.

وی همچنین یزد را پایتخت تعاونی های ایران دانست و گفت: وی با بیان این‌که از قدیم، یزد را به قنات، قنوت و قناعت می شناختند، افزود: سبک کاری، زندگی و عبودیت یزدی ها در این مفاهیم تعریف شده است و این همبستگی نشان می دهد که سرمایه گذاری در بخش تعاون خیلی زیاد است و می توان کارهای بزرگی انجام داد به شرط این که فرهنگ تعاون نهادینه شود.

مسکنی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بحث سهم ۲۵ درصد بخش تعاون در اقتصاد تاکید کرد: هر آنچه در مرکز، تصمیم گیری می شود، بدون مجاهدت نیروهای استانی و صف محقق نمی شود.

وی، تحقق ۲۵ درصد سهم تعاون در حوزه اقتصاد را از اهداف اصلی این معاونت خواند و تصریح کرد: نظام سرمایه و پولی ایران، دچار گرفتاری است ولی تعاونی ها به دلیل همبستگی که دارند کمتر دچار مشکل و ریزش شده اند.

معاون امور تعاون افزود: اگر می خواهیم با فقر مبارزه کرده و اشتغال ایجاد کنیم؛ باید به این الگوی پیشرفته در اسلام که همان تعاون است روی بیاوریم.

وی اضافه کرد: دو باشگاه بزرگ اسپانیا یعنی بارسا و رئال، تعاونی هستند و اعضا تعاونی تماشاگران آنها هستند. الگویی که برای نجات تیم های استقلال و پرسپولیس می توان تعریف کرد.

مسکنی تاکید کرد: تعاون از فرهنگ غنی کشور و دین مبین اسلام برآمده است و یزد مرکز آن هست که باید از این فرهنگ صیانت کنیم.

وی با تاکید بر این که اقتصاد بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا در بستر تعاونی دگرگون شده است، گفت: ۱۰ هزار تعاونی مسکن در کشور وجود دارد که ۵۰۰ تعاونی مشکل دارند ولی به خاطر آنها ۹۵۰۰ تعاونی دیگر را زیر سوال می بریم.

به گفته معاون امور تعاون، مشکلات به وجود آمده برای تعاونی های مشکل دار به عدم نظارت و دخالت ادارات بر می گردد که به علت کمبود منابع و نیروی انسانی و ... کنترل به موقع انجام نداده اند.

معاون امور تعاون تصریح کرد: با توسعه بخش تعاون، می توان برای عده زیادی فرصت اشتغال ایجاد کرد همان طور که در یزد ۲۵۰ هزار نفر در تعاونی های آن کار می کنند.

کد خبر: 39874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =