تعیین تکلیف ۴۸ ساعته بیماران اورژانس

رئیس بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهید دکتر معیری، با اشاره به مراجعه بیماران به بخش اورژانس که غالبا دارای مشکلات تروما شامل انواع شکستگی‌ها، بریدگی‌ها و آسیب‌های مشابه هستند، تصریح کرد: بیماران این بخش ظرف ۴۸ ساعت برای انجام عمل‌های جراحی تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دکتر امیر شقاقی افزود: در بخش اورژانس بنای کار را بر این گذاشته‌ایم که بیماران ویزیت شده توسط پزشک آنکال در صورت نیاز، ظرف ۴۸ ساعت عمل جراحی شوند.

وی اظهار کرد: این مدت زمان نیز برای انجام مشاوره در جراحی‌های مهم و نیز اقدامات تشخیصی درنظر گرفته شده است و این اقدام مثبتی است که برآن تأکید داریم. سال‌ها قبل، برخی از بیماران نیازمند جراحی در بخش اورژانس ممکن بود چهار تا پنج روز در نوبت جراحی قرار گیرند.

مراحل پذیرش بیمار در اورژانس

رئیس بیمارستان معیری در خصوص مراحل پذیرش بیمار در بخش اورژانس، گفت: در این بخش واحدی به نام تریاژ وجود دارد که به صورت شبانه‌روز بیماران را پذیرش کرده و پرستار این بخش پس از ارزیابی بیماران، بر اساس نوع و شدت بیماری، ‌ آنها را در نوبت ویزیت پزشک اورژانس قرار می‌دهد؛ زیرا بیماری که با وخامت حال مراجعه کرده و برای مثال دررفتگی مفصل زانو دارد، باید زودتر از سایر بیمارانی که وضعیت حاد ندارند رسیدگی شود.

شقاقی تصریح کرد: همچنین پرستار دیگری در اورژانس حضور دارد که بیماران را وارد چرخه درمان می‌کند. بخش اورژانس دارای چهار پزشک است که در هر شبانه‌روز دو پزشک خدمت‌رسانی می‌کنند.

خدمات فوق‌تخصصی درمانگاه

وی با بیان اینکه در درمانگاه بیمارستان معیری نیز پزشکان متخصص و فوق‌تخصص مشغول به ارائه خدمت هستند، افزود: در این درمانگاه در زمینه خدمات ارتوپدی، سه فوق تخصص شانه، دو فوق‌تخصص دست، دو فوق‌تخصص زانو، یک فوق‌تخصص هیپ (مفصل ران) حضور دارند که عمل‌های جراحی مرتبط با رشته تخصصی خود را انجام می‌دهند؛ جراحی‌هایی مانند پارگی مینسک، پارگی رباط، رباط صلیبی قدامی ‌و خلفی، انحراف زانو، استئوتومی ‌و تفویض مفصل این قبیل جراحی‌ها را شامل می‌شود.

ارجاع بیمار از سراسر کشور

رئیس بیمارستان معیری، با اشاره به مراجعه بسیاری از بیماران از سایر مراکز و شهرها به این بیمارستان، اظهار کرد: به دلیل ارائه خدمات تخصصی ارتوپدی بسیاری از بیماران نیازمند جراحی‌های ارتوپدی به این مرکز ارجاع داده می‌شوند. می‌توان گفت، ۲۰ تا ۳۰ درصد مراجعه‌کننده‌ها به اورژانس از این قبیل بیماران هستند. علاوه بر بیماران تأمین‌اجتماعی سایر بیماران نیز به دلیل برند بودن نام بیمارستان معیری از خدمات این مرکز استقبال می‌کنند و تقاضا دارند که از خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی این مرکز بهره‌مند شوند.

کد خبر: 40278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 2
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مریم IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      1 0
      این روش باعث شده بسیاری از بیماران از بلاتکلیفی تصمیم گیری رها شوند و رضایتمندی بالا تر رود