مردم  شروط و اصول سرمایه‌گذاری را رعایت کنند

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است که مردم باید نگاه بلند مدت به بازار سرمایه داشته باشند و مسلما روند بازار بورس با یکی دو روز نوسان، تغییر نخواهد کرد.

علیرضا عسگری مارانی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: طبیعت بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری رشد مثبت و منفی است و مردم نباید با منفی شدن شاخص بازار سرمایه تصمیمات خودشان را عوض کنند البته در این میان دولت هم باید رفتارهای خودش را در قبال این بازار تغییر دهد تا بتواند به اهداف تعیین شده خودش در سال جاری و آتی برسد.

وی افزود: هر کسی می خواهد در بازار بورس سرمایه‌گذاری کند نه تنها باید انتظار بلند مدت از آن داشته باشد بلکه باید به این نکته توجه کند که یکی از اهداف برای سرمایه‌گذاری حفاظت از قدرت خرید در برابر نوسانات بازار و تورم است. با این فرضیه هیچ بازاری مانند بورس نمی‌تواند مردم را به این هدف برساند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: دیگر بازارها مانند ملک به رکود وارد شده‌اند تحولاتی در آن‌ها رخ داده و سیاست‌های تنبیهی از سوی دولتمردان برای  آن‌ها در نظر گرفته شده است که نمی‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد. از سوی دیگر بازار دلار و طلا هم اخیرا آرامشی گرفته و تنها بازاری که مردم می‌توانند با اطمینان خاطر بیشتری در آن سرمایه‌گذاری کنند بازار سهام است.

عسگری مارانی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه شروط و اصولی دارد که مردم باید آنها را در نظر داشته باشند و رعایت کنند، گفت: این که برای مردم سوال می‌شود چرا در ایامی مانند امروز تغییرات و نوسانات عجیبی در بازار بورس اتفاق می‌افتد به این دلیل است که در بخش واقعی اقتصاد، باید تصمیمات شجاعانه‌ای از سوی مسئولان اتخاذ و اجرایی شود که تا کنون فقط از آن حرف زده شده است اما خبری از عملی شدن آن نیست.

 این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: دولت بایددر بخش‌های مختلف اقتصادی مانند حوزه بانکی تغییراتی اعمال کند و از دخالت در بازار دست بردارد تا بتوان به آینده‌ای روشن‌تر امیدوار بود. از سوی دیگر مردم در وهله نخست باید به این نکته توجه کنند که با ۱۵ روز و یک ماه سرمایه‌گذاری در بورس نمی‌توانند انتظار سوددهی از این بازار داشته باشند و حداقل بازه زمانی که عاقلانه و منطقی به نظر می‌رسد دو تا سه سال است. از سوی دیگر باید در انتخاب سهام و شرکت‌های بورسی که می‌خواهند در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند دقت بیشتری داشته باشند که این شرکت‌ها نه تنها از استحکام و اعتبار بیشتری برخوردار باشند بلکه دخالت‌ها و تصمیمات دولتی کمتر روی سهام و ارزش آن‌ها اثر گذار باشد.

کد خبر: 4123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =