ورود ۶ هزار عضو آموزش‌دیده به سازمان امدادو نجات

 مدیر تیم‌های عملیات سازمان امداد ونجات با بیان اینکه ۶ هزار عضو آموزش دیده حائز شرایط سازمان جوانان و داوطلبان به سازمان امداد ونجات منتقل خواهند شد، از تحلیف ۱۶۵۲ عضو جوان و داوطلب به سازمان امداد و نجات خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی مرادی پور در خصوص مراسم تحلیف اعضای داوطلب جوان به حوزه امداد و نجات گفت: اعضای داوطلب و جوان جمعیت هلال احمر پس از سپری کردن دوره های تخصصی، می توانند وارد عرصه امدادرسانی شده و به شهروندان خدمت کنند. در راستای ورود به این عرصه یا باید عضو سازمان جوانان و یا عضو سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر شوند.

وی افزود: با همکاری این دو سازمان سامانه ای تحت عنوان «ساجد» طراحی شده که متقاضیان برای عضویت در سازمان جوانان یا داوطلبان باید از این طریق اقدام کنند.

مرادی پور خاطرنشان کرد: پس از این ثبت نام است که متقاضیان می توانند در دوره های تخصصی شامل کمک های اولیه، آشنایی با مفاهیم پایه داوطلبی و دوره آمادگی در برابر مخاطرات شرکت کنند. پس از طی این دوره ها باید در زمینه جوانان و اقدامات بشردوستانه مفاهیمی را به صورت تجربی فراگیرند تا با ساختار جمعیت هلال احمر آشنا شوند.

وی ادامه داد: پس از طی این مراحل و تایید سازمان جوانان، می توان درخواست داد تا در سازمان امداد و نجات به کار گرفته شوند. در همین راستا از سامانه ساجد به سامانه امدادیار منتقل می شوند که از آن تحت عنوان تحلیف جوانان و داوطلبان به سازمان امداد و نجات یاد می شود.

مدیر تیم های عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: امروز با همکاری سازمان جوانان مراسم تحلیف برگزار و مقرر شد تا ۶ هزار عضو آموزش دیده حائز شرایط جوانان و داوطلبان به سازمان امداد و نجات منتقل شوند که تا به امروز ۱۶۵۲ عضو جوان به امداد و نجات منتقل شده و سایر اعضا نیز پس از انجام امور، در قالب امدادیار به کار گرفته خواهند شد.

کد خبر: 41920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =