بررسی پایداری صندوق‌های بازنشستگی بدون وابستگی به بودجه

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی، نحوه ساماندهی و پایداری صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی بدون وابستگی به بودجه عمومی را تشریح کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از خانه ملت، حسن محمدیاری در مورد بند (و) تبصره ۱۷ لایحه بودجه ۱۴۰۱ که به ساماندهی و پایداری صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی و کاهش وابستگی آنها به بودجه عمومی اشاره دارد، گفت: ما در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مرحله به مرحله در حال بررسی جزییات این لایحه هستیم و نیاز است که بعد از ورود به این تبصره به طور دقیق به بررسی آن بپردازیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته اینکه تا چه اندازه ساماندهی این صندوق‌ها بدون وابستگی به بودجه عمومی امکانپذیر باشد، به این بستگی دارد که دولت نسبت به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی چه دیدگاهی داشته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هم‌اکنون باید مشخص شود که دولت با این بودجه‌های تعیین شده، چه اندازه قصد کمک به صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی را دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما در لایحه بودجه ۱۴۰۱ شاهد کم و کاستی‌هایی در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم که باید به صورت گلوبال پوشش داده شوند. ضمن اینکه معلوم نیست چه میزان از بودجه‌هایی که پیش‌بینی شده است، محقق شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما اهتمام داریم در کمیسیون تلفیق کمک کنیم تا بتوان به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هیچ کدام از حوزه‌ها به ویژه حوزه‌های مرتبط با وضعیت معیشت مردم با مشکل کمبود منابع مواجه نشوند.

کد خبر: 42419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =