احتمال وقوع سیلاب در هرمزگان وجود دارد

 هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: از روز شنبه تا سه شنبه، ۲۵ تا ۲۸ دی، بارش رگباری باران در هرمزگان باعث آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی می‌شود.

به گزارش  آتیه آنلاین به نقل از مهر، هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: هواشناسی هرمزگان: از روز شنبه تا سه شنبه، ۲۵ تا ۲۸ دی، بارش رگباری باران در هرمزگان باعث آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی می‌شود. در این مدت احتمال وقوع تگرگ هم وجود دارد.

شدت بارش این سامانه در روزهای یکشنبه و سه شنبه، در غالب نقاط استان بویژه نیمه شرقی استان پیش بینی می‌شود.

از نظر زمان وقوع بارش ۸۰ درصد بارش‌های این سامانه در مناطق مختلف استان در زمان‌های متناوب پیش بینی می‌شود و بصورت همزمان و یکپارچه در زمان واحد رخ نمی‌دهد.

با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در استان‌های همجوار و ورود رواناب از این مناطق به استان هرمزگان، توصیه می‌شود رواناب و سیلاب رودخانه‌ها و سدها در همه شهرستان‌ها و مناطق مستعد استان مدیریت شود.

دریا نیز در این مدت، ابتدا با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی در بیشتر ساعات و از روز سه شنبه ۲۸ دی تا پایان هفته جاری با وزش تندبادهای غربی بطور کامل مواج خواهد شد که توصیه می‌شود تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

با خروج سامانه بارشی از اواسط هفته جاری کاهش محسوس دمای کمینه (۴ تا ۱۰ درجه سلسیوس) مورد انتظار است.

کد خبر: 43567

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =