ارتباط با روسیه یک دستاورد ارزنده برای ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفت: ارتباط با کشورهایی مانند روسیه که نقش بسزایی در سیاست‌گذاری‌های اتحادیه اوراسیا دارد، یک دستاورد ارزنده اقتصادی برای ایران به شمار می‌رود.

به گزارش آتیه آنلاین، اخیرا رئیس جمهور به روسیه سفر کرده است. اگرچه گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با امضای قرارداد همکاری ۲۰ ساله با روسیه در این سفر مطرح می‌شد اما مسئولان امر اعلام کردند که مفاد قرارداد در این سفر برای امضا آماده نخواهد شد.

سفر سید ابراهیم رئیسی به روسیه چه دستاوردهایی برای ایران به‌عنوان عضو جدید اتحادیه اوراسیا که روسیه یکی از اعضای مهم آن است، خواهد داشت.

هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه درباره نتایج این سفر در گفت‌وگو با آتیه آنلاین بیان کرد: ارتباط با کشورهایی مانند روسیه که نقش بسزایی در سیاست‌گذاری‌های اتحادیه اوراسیا دارد، یک دستاورد ارزنده اقتصادی برای ایران به شمار می‌رود. ایران باید بیش از این به چنین تعاملاتی توجه داشته باشد.

وی افزود: اتحادیه اوراسیا در زمان تحریم، نقش مهمی در تامین نیازهای ایران داشت.

به گفته تیزهوش با ورود ایران به اتحادیه اوراسیا، زمینه تبادلات تجاری با تعرفه پایین برای ایران فراهم شد و به این ترتیب میزان صادرات ما به کشورهای عضو اوراسیا افزایش یافت.

وی افزود: امروز تبادلات تجاری ایران با پنج کشور عضو اتحادیه اوراسیا یعنی روسیه، بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان و ارمنستان بسیار تسهیل شده است و تعرفه‌های گمرکی با این کشورها نزدیک به صفر است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفت: ما باید تلاش کنیم شرایط خود را در اتحادیه اوراسیا تثبیت کنیم و ارتباطات خود با روسیه را گسترش دهیم.

وی یادآور شد: در حال‌ حاضر با توجه به ارتباط ایران با این اتحادیه امکان افزایش تبادلات بین دو کشور ایران و روسیه فراهم شده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه بیان کرد: پیش از عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا تبادلاتی در حد ۲ میلیون دلار در سال با کشور روسیه داشتیم در حالی که میزان این تبادلات تجاری پس از ورود به این اتحادیه، به ۶ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

کد خبر: 44444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =