ایجاد ۱۲۷ هزار فرصت شغلی در تعاونی‌های زنان

کیوانی، معاون امور زنان معاونت تعاون وزارت کار  گفت: از بیش از ۹۷ هزار تعاونی فعال، بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ تعاونی را بانوان با ۱۲۷ هزار فرصت شغلی به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش آتیه آنلاین، کیوانی در نشست تخصصی توانمندی های تعاونی های زنان در توسعه اقتصادی، اجتماعی و اشتغال کشور اظهار داشت: در قانون تعاون کشور هیچگونه محدودیتی برای اشتغال بانوان در این حوزه دیده نشده است.

وی گفت: بیشترین فعالیت تعاونی های بانوان در حوزه های صنعت و معدن و فرش دستباف است، ۲۲ درصد کل اعضای تعاونی های فعال کشور را زنان تشکیل می دهند و این در حالی است که ۱۲ درصد سمت های مدیریتی این شرکت های تعاونی در اختیار بانوان است.

کیوانی افزود: تفاهم نامه هایی در راستای ساماندهی و توانمندسازی جامعه هدف زنان تعاونی های کشور از طرف معاون تعاون وزارت کار با نهادهای مختلف دیده شده است.  

وی اضافه کرد: در این راستا بیش از ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به تعاونی های حوزه زنان در سال‌ جاری اختصاص داده شده است.  

معاون امور زنان معاونت تعاون وزارت کار ادامه داد: موافقت نامه هایی در سال جاری با معاونت زنان ریاست جمهوری به امضا رسیده و اقداماتی در راستای حمایت از زنان کارآفرین و تعاونی ها صورت گرفته است.  

این مقام مسئول افزود: برگزاری اولین نمایشگاه مجازی در حوزه فعالیت تعاونی زنان، کمک های بلاعوض و پروژه هایی دیگر در جهت یاری رسانی به فعالان کارآفرین در بخش بانوان دیده شده است.

گفتنی است مراسم تقدیر از بانوان کارآفرین کشور با حضور عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و خزعلی، معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری، در ساختمان مرکزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

کد خبر: 44963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =