تشریح برنامه‌های تحولی غرب تهران بزرگ

رویکرد تحولی غرب تهران بزرگ در گرو جلب اعتماد مردم، کارامدسازی، استفاده بهینه از آی‌تی و اصلاحات ساختاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل غرب تهران بزرگ؛ دکتر سعید حسینی، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که در جمع روسای شعب سخن می‌گفت، افزود: دولت سیزدهم، دولتی است مردمی و قطعا تصدیق خواهید کرد که یکی از مردمی‌ترین و اجتماعی‌ترین سازمان‌ها و ارگان‌ها؛ سازمان تامین اجتماعی می‌باشد.

دکتر حسینی گفت: اداره کل غرب تهران بزرگ با دارا بودن بیش از ۵ میلیون بیمه‌شده اصلی و تبعی و بازنشسته یکی از بزرگترین واحد اجرائی سازمان می‌باشد که با عنایت به منویات و راهبردهای مدیر عامل سازمان مبنی بر تحول عدالت و اعتماد مردمی، نقش بسزایی را در تحقق این رویکردها خواهد داشت. ما می‌توانیم با سرلوحه قرار دادن عدالت‌محوری، مردم‌داری، پاکدستی، فسادستیزی و قانون‌مداری گام‌های مهم و اساسی در این راستا برداریم.

وی داشتن برنامه تحولی را یکی از مهمترین عوامل تغییر پارادیم تامین اجتماعی دانست و افزود: با پیشنهادها و ارائه برنامه‌های تحولی در راستای کارامدسازی و افزایش بهره‌وری و جهش در خدمت‌رسانی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های در اختیار، امیدوارم بتوانیم با استفاده از توان و همفکری کلیه همکاران شاغل در این اداره کل و شعب تابعه و با تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌هایی این مهم را طراحی و عملیاتی کنیم که نسبت به بررسی وضع موجود پرداخته و راه‌های برون‌رفت از مسائل و مشکلات را حوزه به حوزه استخراج و ارائه نماییم. به گونه‌ای که آنچه در اختیار اداره کل می‌باشد، به سرعت عملیاتی و آنچه نیاز به انعکاس به ستاد مرکزی است نیز منعکس گردد تا با همراهی و همدلی همدیگر، مشکلات را برطرف کنیم.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ ایجاد خلاقیت، ابتکار و نوآوری را در بهره‌گیری از ایده‌ها و طرح‌های نوین صاحبان اندیشه؛ به ویژه جوانان دانست.

دکتر حسینی تاکید کرد: برون‌سپاری مساله بسیار جدی و مهمی می‌باشد. یکی از موارد مهم در برون‌سپاری رفتن به سمت بازرسی الکترونیک می‌باشد. زمان آن فرا رسیده که بازرسی حضوری و فیزیکی کاهش یابد و به سمت بازرسی از داده‌ها و داده‌کاوی برویم. چند دهه است که اداره کردن سازمان‌ها از صورت حضوری و سنتی خارج شده است. باید محیط ارائه خدمات به آسان‌ترین شکل در دسترس مردم قرار داده شود. خدمات غیرحضوری در شرایط اپیدمی ویروس کرونا سبب گردید که بسیاری از مدیران به این باور برسند که برون‌سپاری در ادامه تحول ارائه خدمت غیرحضوری یک نیاز اجتناب‌ناپذیر می‌باشد.

وی یکی از دغدغه‌های مهم سازمان تامین اجتماعی را پیشی گرفتن مصارف بر منابع دانست و افزود: ماموریت مهم و اساسی کلیه همکاران؛ حفظ کرامت مخاطبان و تکریم ارباب رجوع می‌باشد. با مدیریت منابع و مصارف می‌توان شکاف آن را به حداقل ممکن رساند و به دنبال خلق منابع جدید و کنترل مصارف باشیم و با ایجاد هم‌افزایی بتوانیم یک توان مضاعفی را در مجموعه ایجاد نماییم.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ فراگیری بیمه اجتماعی و پوشش بیمه خانواده ایرانی را یکی از ایده‌های کنونی در عبور از چالش‌ها دانست و افزود: توسعه فرهنگ بیمه‌ای (حساسیت به بیمه‌پردازی)، گسترش پوشش بیمه‌ای، شناسایی بیمه‌شدگان جدید با استفاده از ابزارهای نوین و روز دنیا و تلاش و همت در جهت وصول مطالبات معوق را از اولویت‌های کاری قرار خواهیم داد. امیدوارم مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی هرچه زودتر دستور واگذاری بازرسی از دفاتر قانونی به استان‌ها را صادر فرمایند.

دکتر حسینی داشتن تفکر سیستمی را یکی از الزامات سازمان تامین دانست و افزود: در دنیای امروز آنچه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، استفاده از آی. تی است که امروزه به عنوان پیش‌ران می‌باشد. منظور از آی. تی این نیست که همه همکاران آی. تی را خوب بدانند؛ بلکه داشتن تفکر سیستمی است که نقطه تماس با مخاطبان واحدهای اجرائی و شعب می‌باشند، بهتر از هرجایی می‌توانند مطالبات آنها را شناسایی و پیشنهادهایی را در این زمینه ارائه دهند. در این زمینه امنیت و هوشمندی سیستم و داشتن زیرساخت مناسب که جوابگوی نیاز سازمان باشد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ منابع انسانی را بالاترین و بزرگترین سرمایه هر سازمانی دانست و افزود: توجه به منابع انسانی از مهمترین مباحثی است که باید مدنظر قرار گرفته و به آن توجه ویژه‌ای شود. باید محیط اداری، فضای کاری و امکانات رفاهی در شان همکاران باشد و تکریم همکاران به عنوان اولویت اول روسا مدنظر قرار گیرد. همچنین شناسایی نیروهای متعهد، انقلابی، متخصص، شایسته و استفاده از آنها در سطوح مدیریتی بسیار حائز اهمیت می‌باشد و آموزش مقوله بسیار مهمی است که نیازمند تحول و دگرگونی می‌باشد.

شایان ذکر است در این نشست کلیه روسای شعب مسائل و مشکلات کاری خود را مطرح کردند و مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ ضمن واکاوی چالش‌ها، مسائل مطرح‌شده را ارائه طریق نمود.

کد خبر: 45443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =