پوشش بیمه ۵۱ درصدی جمعیت استان زنجان

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان، جایگاه تامین‌اجتماعی را به واسطه اینکه جمعیت بیمه شده زنجان از متوسط کشوری بالاتر است و افراد تحت پوشش از خدمات تامین‌اجتماعی به ویژه درمان مستقیم و نیز غیرمستقیم، بهره‌مند می‌شوند، بسیار برجسته عنوان کرد.

دکتر مهدی نیک سیرت در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مدیریت دارای ۲ بیمارستان، ۴ درمانگاه عمومی و یک پلی‌کلینیک است، افزود: تامین‌اجتماعی حدود ۵۱ درصد جمعیت استان را زیر پوشش خدمات درمانی قرار داده است.

وی درخصوص خدمات تامین‌اجتماعی به بیماران کرونا، اظهار کرد: با شیوع کرونا، ۳۱ تخت بیمارستان امام حسین(ع) زنجان و ۲۴ تخت بیمارستان امید ابهر به بیماران کرونا اختصاص یافت و بیماران کرونا در بدو ورود به مراکز درمانی پایش شده و در صورت داشتن علایم مشکوک به کرونا تست PCR از آن‌ها گرفته می‌شود.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان، گفت: علاوه بر خدمات درمانی، این مدیریت با ارسال نیروهای کادر درمان به مراکز بهداشتی استان برای انجام واکسیناسیون عمومی، همکاری مناسبی را متولیان درمان استان به عمل آورده است. همچنین با توجه به بالا بودن مراجعه سرپایی، تعداد پزشکان عصر به ۴ نفر افزایش یافته و از دیگر سو، یک دستگاه آمبولانس در حالت آماده‌باش برای دانشگاه علوم‌پزشکی درنظر گرفته شده است.

نیک‌سیرت با اشاره به تمهیدات تامین‌اجتماعی در مقابله با سویه امیکرون، تصریح کرد: هرچند سرعت شیوع این بیماری بسیار بالا است، اما اغلب بیماران سرپایی بوده و میزان بستری نسبت به دوره‌های قبل بسیار کمتر است. چالش اصلی مراکز بستری، درگیری کادر درمان با این بیماری است که سبب می‌شود در مواقع بحرانی با کمبود نیرو مواجه شویم. اما این مدیریت امکان انجام Rapid تست را فراهم کرده است و هر سه روز یک‌بار نیز کمیته کووید۱۹ برای بررسی موارد اضطراری و رفع مشکلات تشکیل می‌شود.

وی درباره آمار پذیرش بیماران کرونا در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی، افزود: تاکنون در مراکز بستری تامین‌اجتماعی استان ۳۹۲۷ نفر بستری شده‌اند که ۳۲۴۸ نفر از بیماران، بهبودی کامل خود را به دست آورده‌اند که این میزان ۸۳ درصد بستری شدگان را شامل می‌شد. تعداد فوتی‌ها نیز ۱۷۱ بیمار بوده است. درحال حاضر ۹ بیمار کرونا در مراکز تامین‌اجتماعی بستری هستند.

کد خبر: 46024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =