آموزش ۱۰ هزار پرستار ویژه معلولان و سالمندان 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آموزش ۱۰ هزار نفر برای خدمات پرستاری، این اقدام را در راستای تامین نیازهای خانواده‌های معلولان و سالمندان بسیار ضروری دانست و آن را تکمیل کننده برنامه زنجیره اشتغال توصیف کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، حجت‌الله عبدالملکی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه سازمان بهزیستی کشور، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و سازمان نظام پرستاری که در هفته دوم نمایشگاه دستاوردهای ششماهه وزارت مردمی به اجرا درآمد، افزود: این توافق‌ها با حدود ۷۰ دستگاه در بخش‌های دولتی، خصوصی، نهادهای حاکمیتی خارج از دولت و سازمان‌های مردم‌نهاد شکل می‌گیرد.

وی اظهار کرد: بر اساس این توافق‌ها فضایی فراهم شده است که مجموعه‌های مختلف کنار هم قرار بگیرند و در چهارچوب اطلس اشتغال جمهوری اسلامی طرح‌هایی را مطرح کنند که منجر به ایجاد اشتغال برای مردم شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به امضای این تفاهم‌نامه بین سه نهاد، گفت: این تفاهم‌نامه درواقع تعاملی بین سه دستگاه است که هرکدام یک حلقه را تشکیل می دهند و کنار هم زنجیری می‌شوند و هزاران فرصت شغلی ایجاد می‌کنند.

عبدالملکی تصریح کرد: سازمان نظام پرستاری کمک به آموزش پرستاری بر اساس استانداردها می‌کند تا پرستاران سالمندان، معلولان و همراهان بیمار بتوانند کارشان را به صورت تخصصی انجام دهند و مجوز پرستاری را برای آنها صادر می‌کند.

وی افزود: سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز بستر تحقق آموزش را فراهم می‌کند و سنجش میزان مهارت و استانداردها را ارزیابی کرده و تایید مهارت می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: سازمان بهزیستی نیز افراد آموزش دیده را به جامعه هدف که معلولان و خانواده های آنها هستند اتصال می‌دهد.

عبدالملکی با اشاره به تعداد ۲ میلیون معلول که تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند، گفت: می‌دانیم که معلولان کشور بیش از این تعداد هستند و اعضای خانواده‌های معلولان و نیز سالمندان احتیاج به آموزش دارند.

وی با بیان اینکه جامعه ما به سمت سالمندی پیش می‌رود، تصریح کرد: به عنوان مسئول شورای ملی سالمندی کشور می‌گویم که هم باید مراقب سالمندی جامعه و هم سالمندان جامعه باشیم و این افراد احتیاج به مراقبت‌های تخصصی دارند که این بستر فراهم می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در فاز اول در سال ۱۴۰۱ این دوره‌ها استارت می‌خورد و برای آموزش ۱۰ هزار نفر هدف‌گذاری شده است. افرادی که آموزش می‌بینند قطعا ارزش افزوده مضاعف خواهند داشت؛ زیرا به کار گمارده می‌شوند یا از معلولانی که در خانه دارند مراقبت می‌کنند.

عبدالملکی اظهار کرد: ان‌شاءالله این اتفاق مبارک از همین امروز آغاز می‌شود و انتظار داریم از هر سه دستگاه تا به صورت سه ماهه گزارش دهند که در چه مرحله‌ای قرار دارند. منتظر این هستیم در چارچوب زیست بوم ملی جمهوری اسلامی چنین اتفاق هایی که تکمیل کننده برنامه زنجیره اشتغال است، رخ دهد.

کد خبر: 48262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =