شناسایی ۱۹۰۰ بنگاه مشکل‌دار

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از شناسایی حدود ۱۹۰۰ بنگاه مشکل‌دار در سفر به ۹ استان کشور خبر داد و با اشاره به سیاست احیای بنگاه‌های مشکل دار و آسیب دیده در وزارت کار، اولویت هدفگذاری مناطق بحرانی اشتغال کشور را شهرستان‌های دارای بحران بازار کار ذکر کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، محمود کریمی بیرانوند، ضمن اشاره به تاکید وزیر کار درباره احیای بنگاه‌های آسیب دیده اظهار کرد: یکی از برنامه ها و سیاستهای مهم وزارت کار توجه به واحدهای اقتصادی و به ویژه بنگاه‌های آسیب دیده از کروناست و رویکرد وزارتخانه به ویژه در سفرهای استانی بر این محور قرار گرفته تا از طریق احیای بنگاه‌ها و بازگشت آنها به چرخه تولید، علاوه بر حفظ اشتغال موجود، ظرفیت اشتغالزایی را افزایش دهیم.

وی از اعزام تیم های متخصص و بازدید از بنگاه های مشکل دار به استانها خبر داد و گفت: یکی از اقدامات موثر وزارت کار در شش ماه گذشته بررسی نقاط بحرانی اشتغال استان‌ها با حضور میدانی در نقاط هدف و واحدهای راکد یا مشکل دار و همچنین ارتباط چهره به چهره با سرمایه‌گذاران و پیش بینی بسته های اشتغالزا برای استان‌ها بوده است.

به گفته معاون اشتغال وزیر کار، در جریان سفرهای استانی در ۹ استان حدود ۱۹۰۰ بنگاه مشکل‌دار شناسایی شده، از ۲۰۸ بنگاه بازدید میدانی صورت گرفته و مشکلات ۵۰۸ کارآفرین به طور چهره به چهره مورد بررسی قرار گرفته است.

کریمی بیرانوند تصریح کرد: در راستای شناسایی نقاط بحرانی اشتغال کشور با توجه به محدودیت منابع مالی و انسانی، اولویت خود را در بحث هدف گذاری مناطق بحرانی اشتغال روی شهرستان‌های دارای بحران بازار کار قرار داده ایم تا از این طریق ضمن تمرکز امکانات، راه حل های محلی و منطقه‌ای برای کاهش معضل بیکاری اتخاذ شود.

کد خبر: 48316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =