آمادگی وزارت تعاون برای اعزام نیروی کار به لبنان

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست وبیناری با «محمد الخنساء» رئیس مؤسسه جهادالبناء لبنان بر اعلام آمادگی برای اعزام نیروی کار و گسترش همکاری‌های دوجانبه تأکید کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حامد فروزان» در نمایشگاه دستاوردهای ۱۸۰ روزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر این که علایق و مشترکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی زیادی میان دو کشور وجود دارد، گفت: بر همین اساس باید سطح این همکاری‌ها افزایش یابد.

وی با بیان این که علاقه زیادی بین جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان وجود دارد، در ادامه به علاقه رهبری، دولت و ملت ایران به حزب‌الله لبنان، سیدحسن نصرالله و شیعیان این کشور تأکید کرد.

فروزان به سابقه همکاری حوزه‌های مختلف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جهاد البناء اشاره کرد.

مدیرکل امور بین الملل به مسئولیت‌ها و وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف اشاره و برای آموزش دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای مورد نیاز مردم لبنان اعلام آمادگی کرد.

وی تأکید کرد: ما می‌توانیم دوره‌های متنوعی را در حوزه فنی‌وحرفه‌ای برگزار کنیم به گونه‌ای که هر لبنانی یک مهارت بلد باشد و به یک نهضت مهارت آموزی تبدیل شود.

فروزان به موضوع تعاونی‌ها اشاره و برای انتقال تجربیات در حوزه تعاونی‌ها اعلام آمادگی کرد و گفت: در این زمینه شرکت‌های مهمی داریم که بخش زیادی از بار اقتصاد بر دوش آنهاست.

مدیرکل امور بین‌الملل به موضوع کارآفرینی و اشتغال اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه دولت ایران تجربیات خوبی در این حوزه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد و آمادگی داریم تا الگوهای موفق کارآفرینی ایران را در اختیار موسسه جهادالبناء لبنان قرار دهیم.

وی همچنین به تجربیات موفق جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف همچون تأمین اجتماعی، بهزیستی، توانبخشی، دارو و درمان و... و. اشاره و تأکید کرد که این آمادگی را داریم تا این تجربیات موفق را در اختیار کشور لبنان قرار دهیم.

وی همچنین برای اعزام نیروی کار و کارگر ماهر به کشور لبنان اعلام آمادگی کرد.

فروزان در پایان از تهیه و تنظیم پیش نویس تفاهم‌نامه همکاری با موسسه جهادالبناء خبر داد.

در ادامه این نشست وبیناری دکتر محمد الخنساء رئیس مؤسسه جهاد البناء لبنان گفت: از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده خواهیم کرد و تاکنون شاهد حمایت‌های خوبی بودیم.

وی خواستار گسترش همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد و اظهار امیدواری کرد که این همکاری‌ها ادامه پیدا کند.

کد خبر: 48329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =