موفقیت تامین‌اجتماعی در طرح‌های نوآورانه بین‌المللی

مدیر کل امور بین الملل سازمان تامین‌اجتماعی از موفقیت تامین‌اجتماعی در رقابت‌های بین‌المللی ایسا با موضوع طرح‌های نوآوری خبر داد که در این رقابت‌ها ۲ طرح تامین‌اجتماعی جایزه ویژه، ۷ طرح جایزه تجربه موفق و ۲۸ طرح نیز گواهی تجربه موفق را کسب کردند.

دکتر حسین مشیری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم که در ساختمان این وزارتخانه در حال برگزاری است، با اشاره به اجلاس اخیر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه اتحادیه بین‌المللی تامین‌ اجتماعی، افزود: یکی از برنامه‌های این اجلاس برگزاری طرح رقابت کشورهای آسیا و اقیانوسیه در زمینه طرح‌های نوآورانه حوزه تامین‌ اجتماعی بود.

وی اظهار کرد: در این برنامه که هر سه سال یک‌بار برگزار می‌شود و امسال سومین دوره برگزاری آن بود، حدود ۱۲۸ طرح از کشورهای آسیایی برای این اتحادیه ارسال شده بود.

مدیرکل امور بین الملل سازمان تامین‌ اجتماعی گفت: پس از اعلان فراخوان در تامین‌اجتماعی، تعداد زیادی از طرح‌های نوآورانه دریافت شد که از بین آن‌ها ۴۲ طرح انتخاب و به اتحادیه بین‌المللی تامین‌ اجتماعی ارسال شد.

مشیری تصریح کرد: در آنجا پس از انجام داوری مرحله اولیه، طرح‌های منتخب به داوری مرحله دوم رسید و پس از اعلام نتیجه در روزهای اخیر، ۲ طرح سازمان تامین‌اجتماعی موفق به اخذ جایزه ویژه شد.

وی افزود: همچنین ۷ طرح این سازمان جایزه تجربه موفق را کسب کرد و ۲۸ طرح نیز جایزه گواهی تجربه موفق را به دست آورد.  

مدیر کل امور بین الملل سازمان تامین‌اجتماعی افزود: برای نخستین‌ بار بود که این تعداد از طرح‌های ارسالی موفق به کسب امتیاز شده بودند که نشان‌دهنده جدی گرفتن مسائل سازمان در حوزه بین‌الملل است.

مشیری با اشاره به جایگاه ایران در اتحادیه بین‌المللی تامین‌ اجتماعی، اظهار کرد: ایران چندین دوره عضو هیات رئیسه ایسا و عضو مشورتی آن است. امسال نیز ایران عضو کمیته انتخابات آن برای انجام داوری و بررسی صلاحیت‌ کاندیداها جهت انتخابات دبیرکل، رئیس و معاونان این نهاد بین المللی شده است که در اکتبر امسال برگزار می‌شود.

وی جایگاه تامین‌ اجتماعی را در منطقه بسیار مناسب بیان کرد و گفت: خدمات هجده‌گانه تامین‌ اجتماعی در منطقه کم‌نظیر است و تعهدات کوتاه‌مدت، بلند مدت و درمان تامین‌ اجتماعی در منطقه سرآمد است.

مدیر کل امور بین الملل سازمان تامین‌اجتماعی همچنین نقش اداره‌ کل بین‌الملل سازمان را در برقراری تعامل و انتقال تجارب کشورها در حوزه تامین اجتماعی موثر دانست.

کد خبر: 48467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =