اعطای چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات به مستمری بگیران در سال آینده

مدیر امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: سال آینده چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات  به مستمری بگیران پرداخت می‌شود.

علی جهانی مدیر امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم در جریان بازدید از غرفه تامین اجتماعی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین بیان کرد: در حوزه مستمری بگیران تا پایان سال به بیش از ۳۷۸ هزار نفر تسهیلات هفت میلیون تومانی اختصاص خواهد یافت.

این مقام مسئول افزود: این وام هفت میلیونی که بدون بهره است به مستمری بگیران پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده است که در سال آینده بودجه‌ای معادل چهار هزار میلیارد تومان به بحث تسهیلات مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص داده شود.

جهانی افزود: این تسهیلات هم، کارمزد جزئی دارد و عملا بدون سود بانکی است.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، هشت محور در دستور کار سازمان تامین اجتماعی برای سال آینده قرار گرفته است. سازمان تامین اجتماعی تلاش می‌کند به توسعه پوشش بیمه‌ای کمک کند. بیمه شدگان را در ابعاد اختیاری، مشاغل آزاد و صنوف مختلف و در بعد بیمه اجباری؛ تحت پوشش قرار دهد.

مدیر امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: پروژه توانمندسازی جامعه هدف، چه جامعه کارفرمایی و چه بیمه شدگان و مستمری بگیران از برنامه‌های مد نظر سازمان تامین اجتماعی است.

وی افزود: در این خصوص یک بسته حمایتی تدوین شده است. باید اصلاحاتی در بعد قوانین و مقررات صورت بگیرد تا این برنامه‌ها عملیاتی شود.

جهانی گفت: پیش‌بینی شده است که سازمان بتواند در بعد منابع و مصارف به هدفمندی بیشتر و قانونمندی بهتری برسد تا به سطح تقویت کمی و کیفی متغیرهای بیمه‌ای، درآمدی و هزینه‌هایی در ابعاد درمانی بپردازد.

وی ادامه داد: نظام اقتصادی سازمان بدون شک با رویکرد مدیر عامل این مجموعه به سمتی خواهد رفت که از بازدهی لازم برخوردار شود.

مدیر امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: در پارامترها و متغیرهای سرمایه‌گذاری و اقتصادی حوزه درمان و حوزه بیمه‌ای و به‌ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی ما سرفصل‌های جدی داریم که بتوانیم سال آینده در این حوزه‌ها عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی چند سرفصل مهم وجود دارد. توسعه و تعامل همه جانبه با شرکای اجتماعی، تعامل با نظام‌ها و سیستم‌ها و نهادهای علمی و دانشگاهی و تقویت حوزه امور فرهنگی رفاهی و گردشگری بیمه شدگان، کارکنان و مستمری بگیران از سرفصل‌هایی است که مد نظر قرار دارد.

جهانی عنوان کرد: برنامه‌ریزی شده است که در حوزه فرهنگی و اجتماعی بتوانیم مهندسی فرهنگی جدیدی را پیاده کنیم و متغیرهای عدالت، تحول اعتمادسازی بیمه شدگان و رضایت‌مندی جامعه هدف را نظام‌مند کرده و تقویت کنیم.

وی درباره اقدامات این معاونت درباره گردشگری گفت: در حوزه گردشگری و امور رفاهی، فرهنگی و اجتماعی قریب به چهار هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

مدیر امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: در این حوزه بدون شک فعالیت گسترده‌ای خواهیم داشت که هم جامعه هدف را پوشش بدهد و هم برنامه‌ریزی در سطوح آموزشی، فرهنگی، تفریحی، گردشگری و رفاهی و تقویت فرهنگ تامین اجتماعی و بیمه‌های اجتماعی را داشته باشیم.

کد خبر: 48527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =