درمان بیماران تأمین‌اجتماعی با معیارهای استاندارد

متخصص طب ‌اورژانس بیمارستان تأمین‌اجتماعی حکیم جرجانی گرگان، با اعلام اینکه درحال حاضر بسیاری از اورژانس‌های تامین‌اجتماعی از استانداردهای لازم برخوردار هستند، اورژانس این مرکز را از نوع کلاسیک برشمرد که دارای ساختار مناسب بوده و خدمت‌رسانی به بیماران در این بخش براساس معیارهای جهانی انجام می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دکتر بابک نواب‌پور افزود: ویژگی یک اورژانس کلاسیک این است که در بدو ورود، اتاق تریاژ قرار داشته و یک پرستار با تجربه در تریاژ مسئولیت طبقه‌بندی بیماران را برعهده دارد.

وی اظهار کرد: لازم است به این نکته نیز اشاره کنم که آشنایی مردم با وظایف تریاژ نیاز به فرهنگسازی دارد؛ زیرا طبقه‌بندی بیماران در پنج سطح انجام می‌شود که از وخیم‌ترین بیماران شروع و به بیماران درمان سرپایی ختم می‌شود.

متخصص طب ‌اورژانس گفت: بنابراین بیمار سطح یک در شرایط مرگ‌ و زندگی قرار داشته و نیازمند رسیدگی فوری است و سایر سطح‌ها نیز در اولویت درمان قرار می‌گیرند و از این‌رو مراجعه‌کننده‌ها باید با سعه‌صدر منتظر رسیدن نوبت خود باشند.

نواب‌پور در تشریح ویژگی‌های اورژانس تصریح کرد: در این مرکز یک استیشن پرستاری به صورت جزیره در وسط سالن قرار دارد و این امکان را به کادر درمان می‌دهد تا یکایک بیماران را زیر نظر قرار دهند. معمولاً هر پرستار در قسمتی از استیشن مستقر می‌شود که در مقابل بیماران خود قرار گیرد و اشراف کامل به آنها داشته باشد.

وی در تشریح خدمات گوناگون بخش اورژانس افزود: هر اورژانس دارای یک اتاق احیا است و برخی از بیمارانی که نیازمند احیا هستند، پس از اعلام کد فوریت اورژانس مسئولان احیا که حدود پنج تا شش نفر هستند بر بالین بیمار حاضر شده و حداکثر یک تا دو دقیقه بیمار را از وضعیت بحران نجات می‌دهند.

متخصص طب ‌اورژانس اظهار کرد: همچنین در اورژانس اتاق عمل سرپایی وجود دارد که جراحی‌های سرپایی مانند بریدگی‌ یا زخم، پانسمان و بخیه می‌شود. در این بخش اتاق گچ‌گیری نیز وجود دارد که بیماران دچار شکستگی استخوان گچ‌گیری یا آتل‌بندی می‌شوند.

نواب‌پور گفت: از سوی دیگر در اورژانس تخت‌های دارای مانیتور برای رصد سلامت بیماران وجود دارد که برای بیماران بسیار بدحال استفاده می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت، در اورژانس بخشی مانند (ICU) وجود دارد.

وی با اشاره به تعداد ۲۰ تخت بستری بخش اورژانس این مرکز درمانی تصریح کرد: با توجه به ویژگی خاص اورژانس‌های مدرن، دیوار بین دو تخت وجود ندارد و تخت‌ها با پرده‌ها از هم جدا می‌شود؛ در نتیجه در شرایط بحرانی و اضطراری امکان افزایش تخت‌های بستری به ۵۰ تخت وجود دارد که این اقدام را در پیک پنجم کرونا انجام دادیم و اکنون نیز تخت‌های اکسترا پشت صحنه آماده است تا در صورت نیاز، بر تخت‌ها افزوده شود.  

کد خبر: 49534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =