نوآوری، مهمترین ویژگی فرد کارآفرین

رئیس هیات مدیره انجمن زنان مدیر کارآفرین مهمترین ویژگی یک فرد کارآفرین را نوآوری اعلام کرد.

ماهرخ فلاحی رئیس هیات مدیره انجمن زنان مدیر کارآفرین در گفت‌وگو با آتیه آنلاین درباره ویژگی‌های یک فرد کارآفرین بیان کرد: کارآفرین واقعی کسی است که در جشنواره‌های کارآفرینی برنده جایزه شده باشد. من اولین نفری بودم که در جشنواره شیخ بهایی که از سال ۸۶ شروع شد، به عنوان کارآفرین نمونه شناخته شدم.

وی افزود: من در دامداری کار انتقال جنین برای گاوها را انجام دادم. این عمل در آن سال یک نوآوری بود. به همین خاطر به‌عنوان کارآفرین نمونه شناخته شدم.

فلاحی درباره مزایای اقتصادی انتقال جنین گفت: این کار خیلی مزایای اقتصادی داشت زیرا در شکم یک گاو برتر جنین تولید می‌کردیم و این جنین‌ها را در شکم ۱۰ گاو دیگر می‌کاشتیم. به این ترتیب از یک گاو خوب، ۱۰ گوساله با صفات خوب تولید می‌کردیم و گوساله با صفات معمولی متولد نمی‌شد.

وی ادامه داد: این اقدام روی میزان شیردهی دام اثرگذار بود. من روی میزان شیردهی خیلی کار کردم. حداکثر تولید شیر در ایران ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم بود که با این روش به ۴۵ کیلوگرم رسید. به همین دلیل شیوه کار خود را به تمام دامداری‌ها به خصوص دامداری‌هایی که خانم بودند، تسری دادم.

تولید برنج ارگانیک توسط یک زن کارآفرین

رئیس هیات مدیره انجمن زنان مدیر کارآفرین بیان کرد: ما یک موسسه بزرگ زنان کارآفرین احداث کردیم. در حال حاضر ۱۳۸ زن در این موسسه فعال هستند که تمام آنها در جشنواره‌های کارآفرینی مدال آورده‌اند.

وی درباره ویژگی بارز این زنان عنوان کرد: ویژگی این زنان این بود که حتما باید درکار خود نوآوری داشته باشند. کارآفرین کسی است که در کارش یک نوآوری داشته باشد و آن را به افراد دیگر تسری دهد. چنین فردی کارآفرین واقعی است.

فلاحی با انتقاد از رویه‌های فعلی برای معرفی کارآفرینان عنوان کرد: اکنون جوری شده است که یک خانمی که خیاطی می‌کند به آن کارآفرین می‌گوییم. در صورتی که چنین فردی کارآفرین نیست و اشتغال‌زایی کرده است. البته خیاطی هم خیلی خوب است و همه ما به آن نیاز داریم اما کارآفرینی مقوله دیگری است.

وی اضافه کرد: در انجمن ما ۱۳۷ زن کارآفرین عضو هستند. یکی از این زنان، خانم شیرین پارسی است که برنج کار نمونه ایران شد. اولین کسی است که برنج ارگانیک با روش جدید در شاندرمن گیلان تولید کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن زنان مدیر کارآفرین افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از دختران شمالی از خانم پارسی یاد می‌گیرند که برنج ارگانیک تولید کنند.

وی افزود: خانم شیرزادی در کرمانشاه کارآفرین نمونه دیگری است که به دفع زباله پایان داد. در این شهر بر عکس تهران که همه دور و برش زباله است، زباله‌ای دفن نمی‌شود و تبدیل به کمپوست می‌شود. خانم شیرزادی، کارآفرین نمونه محیط زیست شد.

فلاحی بیان کرد: بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان نیز در کشور ایجاد شده است. این بنیاد در دولت اصلاحات تاسیس شد و ساختمانی در خدمت مجموعه قرار گرفت. واقعا این ساختار در ایجاد اشتغال برای زنان خیلی موفق بود.

تاثیر مثبت کارآفرینی در ایجاد اشتغال

رئیس هیات مدیره انجمن زنان مدیر کارآفرین درباره تاثیر کارآفرینی بر ایجاد اشتغال در کشور گفت: کارآفرینی در ایجاد شغل خیلی موثر است. وقتی من از یک گاو خوب ۱۰ گاو با نژاد اصلاح شده تولید کردم و این شیوه در تمام دامداری‌های ایران تسری پیدا کرد، مردان دیدند که من در سن ۸۰ سالگی این‌گونه کار می‌کنم، بنابراین زنان خود را وادار کردند که وارد این چرخه شوند و کم کم انتقال جنین و مسئله جنین اصلاح شده در کشور توسعه پیدا کرد.

وی افزود: در این روند، انتقال جنین در همه جا اتفاق افتاد و به دنبال آن میزان تولید شیر و گوشت بالا رفت. همچنین سبب شد که خانم‌ها در این کار دخالت پیدا کردند.

فلاحی درباره اقدامات دولت برای کارآفرینان بیان کرد: دولت تاکنون کاری برای کارآفرینان انجام نداده است اما اگر تسهیلات در اختیار کارآفرینان قرار دهد، اقدام مناسبی است.

وی اضافه کرد: زیرا خیلی از زنان می‌خواهند روش من در دامداری را انجام دهند اما انتقال جنین هزینه دارد. اگر هزینه‌ها را به صورت وام در اختیار افراد قرار گیرد یا به آنها اعتبار بدهند، می‌تواند خیلی موثر باشد.

کد خبر: 49854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =