استراتژی وزارت کار برای توسعه تجارت با آفریقا

نشست هیئت تجاری کشور کنیا با جمعی از مدیران واحدهای اقتصادی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دعوت اداره کل امور بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حامد فروزان» مدیرکل امور بین‌الملل این وزارتخانه در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی کشور کنیا با تشریح کامل ظرفیت‌ها و شرح وظایف معاونت‌ها، سازمان‌ها، بانک‌ها و مراکز اقتصادی زیرمجموعه وزارت مردم، از آمادگی راه‌اندازی مراکز آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای توسط اساتید ایرانی، مشاوره در حوزه بیمه‌ای و خدمات امور بازنشستگان و معلولان خبر داد.

وی با بیان اینکه سهم قابل توجهی از اقتصاد کشور در صندوق‌های تابعه وزارت کار مدیریت می‌شود، گفت: این وزارتخانه بخش مهمی از تولید سیمان، دارو، مدیریت حمل و نقل، ارتباطات مخابراتی، لبنیات و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران را با هدف رونق سرمایه‌های مردم در صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی اداره می‌کند.

فروزان افزود: امیدواریم این نشست به رفع موانع همکاری و گسترش تبادلات تجاری دو کشور منجر شود.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: آمادگی لازم برای راه‌اندازی مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در کنیا وجود دارد.

مدیران و نمایندگان شرکت‌های تابعه وزارت مردم نیز در این نشست بسترهای همکاری و ظرفیت‌های موجود را برای هیئت کنیایی تشریح کردند. طرف آفریقایی نیز با معرفی حوزه کاری خود، بر آمادگی برای گسترش همکاری‌ها با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کردند.

مقرر شد همزمان با سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کشورهای آفریقایی نشستی مشترک با فعالان اقتصادی کنیا در این کشور برگزار شود.

کد خبر: 49890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =