اثرگذاری سالمندی جمعیت بر صندوق‌های بیمه‌ای

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توانمندسازی سازمان تأمین اجتماعی برای افزایش جمعیت سالمندی در کشور گفت: کاهش جمعیت و افزایش سالمندی بی شک بر صندوق‌های بیمه‌ای به ویژه سازمان سازمان تأمین اجتماعی تاثیر خواهد داشت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی در مورد توجه به سالمندی کشور در سیاست‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر هرم سنی ایران در میانه جمعیتی یعنی در بیشترین سن فعالیت قرار دارد، این شرایط یک فرصت مناسب برای کار، اشتغال و تولید برای هر کشوری محسوب می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس‌ شورای اسلامی افزود: در یک حساب سرانگشتی در سه دهه آینده جمعیت کشور به سمت سالمندی پیش خواهد رفت، طبیعتا با توجه به هرم سنی، کشورمان جزو کشورهای پیر دنیا محسوب خواهد شد و از طرفی امید به زندگی به دلیل رشد شاخص‌های مختلف همچون بهبود وضعیت بهداشتی افزایش خواهد داشت، بر همین اساس باید سیاست‌هایی را برای سالمندی کشور تعریف کنیم.

تاثیر افزایش سالمندی بر صندوق‌های بیمه‌ای

وی در ادامه تاکید کرد: کاهش جمعیت و افزایش سالمندی بی شک بر روی صندوق‌های بیمه گر به ویژه سازمان تأمین اجتماعی تاثیر خواهد داشت؛ تدابیری وجود دارد که به صورت ساختاری و فرآیندی مورد توجه قرار می‌گیرد؛ این موضوع را با مسئولان این سازمان در دولت باید به صورت جدی پیگیری کنیم و اگر نیاز باشد به صورت طرح یک فوریت به مجلس ارائه و جزییات آن مورد بررسی قرار بگیرد.

سازمان تأمین اجتماعی باید برنامه خود را به سمت ایجاد درآمد و ذخایر مالی بهتر سوق دهد و حتی هزینه بیمه پردازان خود را به سمت سرمایه گذاری مولد و تولید هدایت کند تا برای آینده پشتوانه محکمی داشته باشد.

سالمندی کشور در  سه دهه آینده

عنابستانی تصریح کرد: اگر از امروز پیش بینی سه دهه آینده را داشته باشیم، باید بپذیریم که کشور طی ۳۰ سال به سمت سالمندی پیش خواهد رفت؛ سازمان تأمین اجتماعی باید از امروز به فکر بیمه شدگان خود باشد تا آینده دچار مشکل نشود.

تامین اجتماعی با توجه به اینکه مخاطبان بسیاری در جامعه دارد؛ از اهمیت بیشتری نسبت به سایر صندوق‌های بیمه گر برخوردار است بر همین اساس باید به هرم سنی کشور توجه ویژه‌ای داشته باشد.

تعامل مثبت تأمین اجتماعی و مجلس

رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه شفافیت، یکپارچگی و فراگیربودن تامین اجتماعی؛ سه موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری است عنوان کرد: در حال حاضر تعاملات مثبتی هم میان مجلس و این سازمان بیمه‌گر وجود دارد

وی با اشاره به اینکه طراحی و ایجاد نظام جامع و کارآمد تامین اجتماعی از اهداف عالی اسلام و نظام است، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی  باید بر روی سیاست‌های خود برنامه ریزی درستی داشته باشد تا در آینده  با مشکل مواجه نشود.

کد خبر: 49991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =