تشکیل تعاونی‌های تأمین‌نیاز تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در چهارماه گذشته بازگشت معاونت تعاون به کارگروه های مسکن، سهام عدالت و تنظیم بازار صورت گرفته، گفت: با حضور در این کارگروه ها تشکیل تعاونی های تامین نیاز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دنبال می شود.

مهدی مسکنی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار کرد: معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالهای گذسته از حضور و تصمیم سازی در کارگروه های مسکن، سهام عدالت، تنظیم بازار حذف شده بود که در طول چهارماه گذشته بازگشت دوباره به این کارگروه ها صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: بازگشت معاونت امور تعاون وزارت کار و اثرگذاری حضور در کارگروه های مذکور در واقع اتفاق قابل توجه و بزرگی است.

معاون وزیر کار همچنین تصریح کرد: بخش تعاون با سه هزار ۵۰۰ تعاونی مصرف و پنج هزار شعبه تعاونی در سطح کشور تا پیش از این در کارگروه تنظیم بازار حضور نداشته است و در واقع بازگشت به این کارگروه ها اولین گام در راستای اثربخشی با حضور بخش تعاون در تصمیم گیری ها است و با این اقدام ایفای نقش لازم در حوزه تعاون را در این کارگروه ها بر عهده گرفته ایم.

مسکنی در ادامه افزود: معاونت امور تعاون با حضور در کارگروه های مذکور اهداف خاصی را دنبال می کند که تامین نیاز مصرف کنندگان در قالب تعاونی های مصرف و دیگری تامین نیاز تولیدکنندگان است که به عنوان حلقه مفقوده در سالهای گذشته به آن کمتر توجه شده است

وی بیان داشت: در این خصوص تعاونی ها می توانند در یک انسجام و تعاون با یکدیگر اتحادیه تامین نیاز یا تعاونی تامین نیاز تشکیل دهند که بر این اساس نیاز تولیدکنندگان را تامین کنند که نمونه این اقدام در حوزه پتروشیمی دیده می شود که صنایع پایین دست پتروشیمی مانند تولیدکنندگان قطعات خودرو، اسباب بازی، لوازم آرایشی و بهداشتی که به نوعی از تولیدات پتروشیمی به عنوان مواد اولیه استفاده می کنند، با ایجاد تعاونی به صورت متمرکز کار توزیع مواد و تولیدات با تعاونی های ذیل برعهده دارد.

وی ادامه داد: در مذاکراتی با بورس کالا به دنبال این هستیم که با دریافت کد، تعاونی تامین نیاز را عملیاتی کنیم که البته در این خصوص با تداخل عملیاتی در حوزه فنی بورس مشکلاتی وجود دارد که قابل حل خواهد بود.

به گفته معاون وزیر تعاون، مجموعاً می توان رویکردهای تامین نیاز تولیدکننده و مصرف کننده را در قالب تعاونی ها، بخشی از سیاستهای مرتبط با بخش تعاون به شمار آورد.

کد خبر: 50141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =