افزایش دستمزد، تورم زا نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  گفت: افزایش دستمزد نیروی کار منجر به ایجاد تورم نخواهد شد و در نقطه مقابل آن، رونق تولید و افزایش قدرت خرید را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش آتیه آنلاین، حجت الله عبدالملکی با حضور در جمع بزرگی از کارگران شرکت ساپکو به مناسبت هفته کارگر اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری، الگوی بسیج کارگری امیر المومنین هستند.  
وی ادامه داد: برخی از شئون زندگی انسان دوبعدی است که در سعادت دنیوی و اخروی موثر است که موضوع تولید یکی از این مسائل است.  
وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد :عامل اصلی تولید نیروی کار است و سرمایه چیزی غیر از کار متراکم نیست و در ادبیات انقلاب اسلامی جریان و تفکری کارگری حضور مستمر داشته است.  
وی تصریح کرد :کارگران از ایجاد کنندگان و عنصر تداوم انقلاب اسلامی محسوب می شوند و به واقع در ادوار مختلف تمام مردم ایران مدیون جریان کارگری هستند.  
عبدالملکی بیان کرد : بر اساس برنامه دولت سال ۱۴۰۱ سال متفاوت و بسیار خوبی برای جامعه کار و تولید خواهد بود که این مهم در حال تحقق است.  
وزیر کار همچنین در ادامه عنوان کرد :توجه به رفاه کارگران یکی از سیاست های دولت مردمی است و ما معتقدیم هرکاری در این زمینه صورت گیرد جبران بخش کوچکی از اقدامات جامعه کارگری است.  
عبدالملکی اشاره داشت : کارگران و کارفرمایان در شورای عالی کار با تایید دولت تصمیم به افزایش قایل توجه دستمزد کارگران در سال جاری گرفتند.  
وی اظهار داشت :افزایش حقوق کارگران منجر به ایجاد تورم نخواهد شد و "مارپیچ دستمزد تورم" در حقوق مطالعات کار ایران رد شده است و در اقتصاد ایران اثبات نشده است که افزایش دستمزد بر تورم اثرگذار باشد.  
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد :رشد نقدینگی، نوسانات بازار ارز، تورم وارداتی ناشی از افزایش قیمت های جهانی از جمله شاخص های ایجاد تورم هستند و ارتباطی با دستمزد کارگران پیدا نمی کنند.  
وی افزود : انتظار تعدیل نیروی کار به دنبال افزایش دستمزد کارگران را نداریم و در نقطه مقابل، افزایش دستمزد منجر به افزایش بهره وری کار و رضایت کارفرمایان از نیروی کار می شود.  

در فروردین ماه امسال تقاضای بیمه بیکاری و شکایت کارگران از کارفرمایان نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کاهش پیدا کرده است و این به معنی ارتقا کارایی در بازار کار است.  
وی بیان داشت :رونق تولید باید همراه با افزایش قدرت خرید اقشار متوسط جامعه باشد 
عبدالملکی گفت: توده جامعه کارگری دارای حقوق متوسط و پایین هستند و رونق اقتصادی منجر به افزایش قدرت این اقشار خواهد شد.

وی بیان داشت : کاهش ۵ درصدی مالیات برای تولیدکنندگان در بودجه سال جاری یکی از کمک های مناسب برای تولید کنندگان است و منجر به افزایش تولید خواهد شد.
عبدالملکی افزود :۲۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تولید در بودجه سال ۱۴۰۱ با همکاری دولت و مجلس در نظر گرفته شده است که به صورت قرض الحسنه یا با نرخ پایین به آنها اختصاص داده خواهد شد.
وزیر کار بیان داشت : توسعه دیپلماسی کار و تولید یکی دیگر از سیاست های دولت و وزارت کار در راستای ارتقا شرایط و رونق تولید است.
وی اظهار داشت :در حال آغاز یک جهش اقتصادی در حوزه صادرات به کشور روسیه هستیم. و در بازار کشورهای همسایه، رونق تولید و صادرات را شاهد خواهیم بود.  
وزیر تعاون ادامه داد : تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خود را برای تقاضای بین المللی و افزایش تولید در راستای توجه به بازار کشورهای همسایه و منطقه، آماده کنند.
وی خاطرنشان کرد : امسال با اتفاقات که در حوزه تولید و واردرات خواهد افتاد، سال خوبی برای جامعه تولیدی خواهد بود.
وی گفت : تلاش ما در وزارت مردم این است که حداکثر رفاه را برای جامعه فراهم کنیم که حوزه های یارانه ای، کار و تولید و رسیدگی به اقشار مختلف و اموال مردم که به امانت در اختیار وزارت مردم است را شامل می شود.
عبدالملکی بیان داشت :شرکت های ذیل صندوق های بازنشستگی متعلق به مردم و بیمه پردازان هستند و ما در وزارت مردم به دنبال استقرار مدیریت سالم و متخصص در این شرکت ها هستیم که نفع آن به بازنشستگان و کارگران به عنوان صاحبان اصلی این شرکت ها خواهد رسید.
وزیر کار در ادامه عنوان کرد : ما امانت مردم را در قالب شرکت های ذیل مدیریت صندوق های بازنشستگی را به درستی و در مبارزه با فساد در راستای منافع مردم اداره خواهیم کرد. امیدواریم بتوانیم در ماه های آینده گزارش دهیم که سالم سازی مدیریتی در شرکت های صندوق های بازنشستگی را انجام داده ایم.

عبدالملکی اظهار داشت : اگر ما به این میزان خود را متعهد به کارگران می‌دانیم در راستای تاکیدات رئیس جمهوری است.  
همزمان با برگزاری مراسم هفته کارگر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمع بزرگی از کارگران شرکت ساپکو، نمایشگاه نیازمندی های دانش محور به همت بسیج کارگری در این شرکت  برقرار شده است.

در پایان این مراسم، از خانواده شهدای کارگری، شهدای شاخص کارگران برگزیده، مدیران و نخبگان نمونه و کارگران نمونه سال تجلیل و تکریم به عمل آمد.

کد خبر: 50177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =