تشکیل شبکه مشاورین زنان در وزارت تعاون

مشاور وزیر تعاون در امور زنان گفت: در حال حاضر شبکه مشاورین زنان و خانواده وزارتخانه در سطوح مختلف شکل گرفته و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و در بخش‌هایی در شرف اقدام هستیم.

به گزارش آتیه آنلاین نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون در امور زنان در مراسم تجلیل از زنان کارگر که در محل این وزارتخانه برگزار شد، بیان کرد: حوزه مدیریتی زنان و خانواده در دوره‌های مختلف و با علل متفاوت، فراز و فرودهای بسیاری داشته است. اما حضور جهادی امید آفرین و پویای بانوان توانمند، همواره موجب درخشش و دلگرمی این حوزه بوده است.

وی افزود: در راستای سیاست‌های دولت مردمی و با دقت نظر و توجه وزیر به حفظ کرامت زنان و تحکیم خانواده، فرصتی فراهم شد که ما در بخش زنان و خانواده وزارتخانه به انجام وظیفه و خدمت بپردازیم.

خلج ادامه داد: در گام اول به آسیب شناسی وضع موجود پرداختیم تا با بهره‌مندی از توان تخصصی وزارتخانه، مسیری که انشاء الله ثمربخشی برای آینده داشته باشد، ترسیم کنیم.

وی گفت: باشد که با احصای نظام مسایل و رویکرد حل مسئله در کنار متخصصین و مساعدت‌های مسئولین و حضور و دلگرمی شما، بهترین اتفاق را رقم بزنیم.

مشاور وزیر تعاون در امور زنان عنوان کرد: در حال حاضر شبکه مشاورین زنان و خانواده وزارتخانه در سطوح دستگاه‌های تابعه، معاونت‌ها، ادارات کل ستادی و استانی با ظرفیت اداری و جهادی شکل گرفته و کارگروه‌های تخصصی و کمیته‌های استانی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و در بخش‌هایی در شرف اقدام هستند.

وی ادامه داد: ۱۳ هزار و ۹۴۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور وجود دارد که ۱۱ هزار تشکل مربوط به بخش کارگری و سه هزار تشکل کارفرمایی است. ۳۰ درصد اعضای این تشکل‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

خلج ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی و در عرصه قانون اساسی و اسناد مهم بالادستی، همواره رویکرد و توجه ویژه‌ای نسبت به زنان، خانواده، اثرگذاری و مشارکتشان بوده است. اما در اجرا و نظارت، همواره موجب چالش‌ها و مشکلاتی بوده است.

وی گفت: زنان با عزت و غیرتمندی داریم که نه تنها در عرصه خانواده بلکه در عرصه‌های مختلف از جمله کار و تولید نقش‌آفرینی می‌کنند. این زنان نه تنها سرنوشت خود که سرنوشت جامعه را هم رقم می‌زنند.

خلج تاکید کرد: یادمان باشد زنان کارگر بخش مهمی از ستون فقرات تولید و نبض و شریان حیات تولید کشورند.

وی بیان کرد: در جامعه کار و تولید، زنان و مادرانی را داریم که قرار است نسل تمدن ساز، سربازان و آینده‌سازان این کشور را متولد کرده و با قدرت و قوت روح و جسم خود از تارهای تربیت فرزند گره گشاده و مامن خانواده باشند.

مشاور وزیر تعاون در امور زنان اضافه کرد: پس سلامت و رفاه و ایجاد شرایط انجام وظیفه مادری و همسری، در کنار مشارکت اجتماعی باید به‌عنوان یک اولویت مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: همدلی، هم یاری و هم‌افزایی و مشارکت بانوان در جهت ساختن آینده‌ای بهتر و افقی روشن، انکارناپذیر است. اما خاص بودن مسایل نیمی از جمعیت که نه تنها در سرنوشت خود که در سرنوشت جامعه اثرگذارند، امری مهم است.

خلج با بیان اینکه به سه دلیل برای برنامه‌ریزی‌های متعالی در حوزه زنان با مشکل مواجه بوده‌ایم، به تشریح این دلایل پرداخت.

وی افزود: عدم شناخت و آگاهی مسئولین نسبت به مسایل خاص زنان و خانواده، عدم بسترسازی مناسب ایفای نقش زنان در تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها برای زنان و خانواده و ضعف در باورمندی مسئولین اعم از مرد یا زن به اهمیت حوزه زنان و خانواده از دلایلی بودند که باعث بروز مشکل در برنامه‌ریزی در این حوزه شدند.

مشاور وزیر تعاون در امور زنان اظهار امیدواری کرد: با هم دلی و هم افزایی بیشتر به هدف مشترک حفظ کرامت زنان و تعالی نظام خانواده که منشا خیر و برکت است، دست یابیم.

کد خبر: 50235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =