آمادگی افزایش حقوق بازنشستگان در خرداد ماه

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اعلام اینکه در انتظار تصویب هیات دولت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان هستیم، گفت: این آمادگی در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که به محض تصویب هیات دولت، در خردادماه افزیش حقوق بازنشستگان اجرایی شود.

میرهاشم موسوی در گفت و گو با آتیه آنلاین اظهار داشت: هفتم اردبهشت ماه مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ از طرف سازمان تامین اجتماعی اعلام و توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیات دولت ارجاع شده است و در انتظار پاسخ و تصویب این مصوبه توسط هیات دولت هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: به محض تصویب افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از طرف هیات دولت، این آمادگی از طرف تامین اجتماعی برای اجرای مصوبه افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ بازنشستگان در خردادماه وجود دارد.

وی همچنین افزود: اجرای مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی به طور حتم باید براساس قانون پیش برده شود و البته در راستای اجرای تعهدات و شرایطی که تامین اجتماعی در قبال بازنشستگان دارد، تامین مالی باید با کمک هیات دولت صورت گیرد.

اجرای بهینه تعهدات تامین اجتماعی با تادیه بدهی دولت

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: با تادیه بدهی که باید اتفاق بیافتد و ارکان سازمان برنامه و بودجه که باید بخشی از مطالبات سازمان تامین اجتماعی را در این قالب از طریق سهام های نقد شونده به این سازمان انتقال دهد، اجرای تعهدات جاری تامین اجتماعی به ویژه در حوزه پرداخت ها بدون دغدغه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دولت، میزان ۹۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی که انباشت بدهی دولت های گذشته در سالیان متمادی محسوب می شود، در نظر گرفته شده است گفت: که امیدواریم این پرداخت از طرف دولت به پایان سال موکول نشود.

وی  بیان داشت:البته در خصوص دریافت مبلغ مشخص شده در قانون بودجه برای تادیه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پیگیری ها از طرف این سازمان در حال انجام است که امیدواریم نتیجه آن را ببینیم.

پرداخت مطالبات به پایان سال موکول نشود

موسوی خاطرنشان کرد: به طور قطع با اجرایی شدن پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی، شرایط برای اجرای تعهدات مختلف سازمان تامین اجتماعی در حوزه های بیمه ای، درمانی و بازنشستگی هموارتر خواهد شد که البته تلاش و خواسته ما در سازمان تامین اجتماعی این است که اختصاص مبلغ مشخص شده در قانون بودجه برای تادیه بدهی دولت به نفع سازمان تامین اجتماعی در سه ماه ابتدایی سال اتفاق بیافتد و به پایان سال موکول نشود.

وی در ادامه گفت: در سنوات گذشته پرداخت مطالبات تامین اجتماعی در قالب های مختلف از جمله سهام در اواخر سال اتفاق افتاده است که در سال جاری علیرغم پیگیری های فراوان و البته همکاریهایی که سرعت گرفته، سهام سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به شکل کامل به سازمان تامین اجتماعی منتقل نشده است

به گفته موسوی، این مجموعه سهام در ازای پرداخت سهم حق بیمه دولت ها به سازمان تامین اجتماعی به این سازمان منتقل می شود و در واقع حق بیمه منابع نقدی است که باید در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد و بخشی از تعهدات این سازمان را تامین کند که البته بخشی از این منابع نیز باید در قالب سرمایه گذاری باید در این حوزه مورد استفاده قرار گیرد تا افزایش بازدهی را به دنبال داشته باشد و منافع آن به سازمان بازگردد

وی با بیان اینکه اگر رویکرد فوریت در واگذاری ها را شاهد نباشیم، برای اجرای تعهدات به روز و جاری در سازمان تامین اجتماعی شرایط مناسب نخواهد بود، اضافه کرد: در نقطه مقابل، اگر رویکرد حرفه ای، کمک و مساعدت در قبال تامین اجتماعی وجود داشته باشد باید در خروجی در خصوص سرعت بخشیدن به پرداخت مطالبات تامین اجتماعی و واگذاری های سهام برای انجام بهینه تعهدات جاری نشان داده شود.      

   

کد خبر: 50699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =