افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی بیمه ای صندوق بیمه اجتماعی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: در سال جاری سطوح درآمدی در این صندوق ۶۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش آتیه آنلاین، بیت اله برقراری امروز در آیین افتتاحیه اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار داشت : مبانی ما در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بر گرفته از فرامین امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین قانون اساسی کشور است.  
وی اضافه کرد :این صندوق به جامعه هدفی که مستحق خدمت در همه حوزه ها هستند ارائه خدمت می کند.  
وی همچنین تصریح کرد :بنا بر این بود که تمام جامعه هدف در قالب برنامه چهارم توسعه تحت پوشش قرار گیرند و با این نگاه که این صندوق می تواند در بخش های گوناگون جامعه هدف را مورد توجه قرار دهد در سال‌های آغازین و فعالیت آن مورد توجه و معرفی  افراد قرار گرفت.  
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بیان داشت :بیش از ۲ میلیون نفر در حال حاضر تحت پوشش قرار دارند که بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آنها بیمه شده فعال محسوب می شوند.  
وی افزود : رویکرد نگاه حاکمیتی در قالب پوشش بیمه ای افراد مستحق روستایی، عشایر و افراد شاغل فصلی و همچنین نگاه پایداری صندوق از جمله رویکردهای صندوق هستند.  
برقراری ادامه داد : در این صندوق حق بیمه بر اساس سطوح هشت گانه شورای عالی رفاه تعریف شده و سالانه بر اساس اختیار ات هیات امنا افزایش آن اعلام می شود و در سال جاری سطوح درآمدی در این صندوق ۶۰ درصد افزایش یافته است.  
وی در ادامه اظهار داشت :اجلاس امروز در قالب هفت کارگروه تخصصی آغاز به کار کرده است و در این اجلاس بیش از ۱۸۰۰ کارگزاری به عنوان امین مردم به عنوان خط مقدم اصلی صندوق حضور فعال دارند.  
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی در ادامه گفت: اگر نگاه کارگزاری ها مبتنی بر عدالت و توجیه افراد در ترغیب به تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار گرفتن باشد، هدفگذاری صندوق محقق خواهد شد.  
برقراری افزود: این صندوق به هر اندازه پربارتر شده و در مسیر عدالت گام بردارد، حرکت در مسیر قانون اساسی صورت گرفته است.
وی بیان کرد :پایه عدالت اجتماعی در واقع افزایش پوشش بیمه ای اقشار مختلف جامعه است که البته گسترش عدالت همواره در نگاه و تاکیدات مقام معظم رهبری نمود داشته است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بیان کرد : ظرفیت هایی که در مسیر حرکت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر وجود دارد شناسایی شده است که باید در راستای تحقق آنها هم افزایی صورت گیرد.
وی در ادامه اظهار کرد : ما در صدد ایجاد تحول بی نظیر یا کم نظیر با نگاه انقلابی و جهادی در صندوق هستیم.
برقراری با تاکید بر اینکه مهم ترین دستاوردهای صندوق با استقرار دولت مردمی صورت گرفته  کم نظیر است، افزود : بیمه مربیان قرآنی و کارگران فصلی تنها بخشی از این دستاوردها است.
وی با اشاره به اینکه باید در راستای اصلاحات پارامتریک گام برداریم، بیان کرد : هر اندازه در حوزه عدالت اجتماعی تلاش کنیم و چتر بیمه را در جامعه گسترش دهیم، در مسیر عادات گستری حرکت کرده ایم.
مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی ادامه داد: باید درراستای شناساندن صندوق به جامعه هدف نهایت تلاش را داشته باشیم.

تامین امنیت غذایی بر عهده روستائیان عشایر است

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به اهمیت فعالیت های کشاورزان، روستائیان و عشایر در تامین امنیت غذایی، گفت :یکی از اصلی ترین محورهای حاکمیت های سیاسی مهم در کشورها امنیت ملی است که تامین امنیت غذایی در این راستا نقش بسزایی دارد.  
سردار سعیدی در مراسم امروز در آیین افتتاحیه اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار داشت : تاریخ بیانگر این است که کشورهای قدرتمند و بعضا زورگو از امنیت غذایی به عنوان حربه ای علیه کشورهای ضعیف استفاده کنند.  
وی اضافه کرد :در ماه های اخیر پس از جنگ در اوکراین امنیت غذایی در جهان به خطر افتاد.  
به گفته وی، به همان اندازه که باید برای تامین امنیت مرزی کشور جانفشانی کنیم برای تامین امنیت غذایی نیز باید این اقدامات را داشته باشیم.  
رئیس سازمان بسیج عشایری بیان کرد :تامین و افزایش امنیت غذایی در کشور بر عهده جامعه روستایی و عشایر کشور است که تا به امروز اثرگذاری تلاش های این بخش از کشور در حوزه امنیت غذایی دیده شده است.  
وی افزود : ۳۵ درصد از تولید صنایع دستی توسط جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در حال انجام است و بیش از ۵۰ درصد تولید دام گوشتی نیز بر عهده این بخش از جمعیت کشور قرار دارد.  
سردار سعیدی ادامه داد : یکی از نهادهایی که می تواند ثبات و امنیت را در جامعه عشایر و روستائیان گسترش دهد، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است.  
به گفته وی، مدیریت جهادی در این صندوق مشهود است و امیدواریم خدماتی بیش از پیش به جامعه هدف را داشته باشیم.  
وی تصریح کرد : صندوق بیمه اجتماعی باید ظرفیت های مختلف را در جامعه عشایر گسترش دهد و از این مسیر در راستای ارتقا خدمات استفاده کند.  
سردار سعیدی همچنین اظهار داشت : با توجه به اهمیت حضور زنان در جامعه عشایری، باید در قالب ویژه ای به آنها توجه داشته باشیم.  
وی گفت :پیوست رسانه ای، تبلیغی و فرهنگی برای ترغیب کردن روستائیان و عشایر باید مورد تمرکز صندوق قرار گیرد و در واقع امروز این جامعه هدف باید  در تیررس تبلیغات معرفی صندوق و خدمات آن قرار گیرند.  
وی با اشاره به اینکه در سازمان بسیج عشایری ظرفیت هایی وجود دار که همه جانبه در راستای خدمت رسانی به عشایر، همکاری لازم را با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خواهد داشت، بیان کرد : امیدواریم بتوانیم برای عشایر زندگی و امنیت شغلی و بیمه ای ایجاد کنیم.  
وی همچنین اضافه کرد : امیدواریم که با تلاش های مختلف بتوانیم امنیت غذایی کشور را در بلندمدت تامین کنیم.

بیمه برای روستائیان و عشایر تکیه گاه است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه برای روستائیان و عشایر تکیه گاه است و نقش امنیتی بیمه باید مورد توجه ویژه باشد.  
حجه الاسلام سید رضا تقوی امروز در  آیین افتتاحیه اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار داشت : بیمه اجتماعی و امنیت از ضروری ترین مسائل زندگی و وظایف حاکمیت امنیت هستند و انسان ها به  امنیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیازمندند.  
وی گفت:بیمه برای روستائیان و عشایر تکیه گاه است و نقش امنیتی بیمه باید مورد توجه ویژه باشد.  
حجه الاسلام تقوی ادامه داد: اسلام تامین امنیت اجتماعی را موردتوجه خاص قرار داده است و بیمه در واقع گامی در جهت گسترش عدالت اجتماعی و نوعی مبارزه با فقر است.  
تقوی همچنین تصریح کرد : برنامه فرهنگی باید برای ادامه مسیر حرکت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در نظر گرفته شود.  
وی گفت : ما هم در مجلس شورای اسلامی در راستای ارائه خدمت به جامعه روستایی و عشایری از هیچ تلاش فروگذار نیستیم.  
وی اضافه کرد :در نظام اسلامی مدیریت اقتضاعاتی دارد و مدیران در این چارچوب باید ویژگی هایی داشته باشند و در واقع مدیر اسلامی مدیریت را امانت می داند و خود را امانت دار و البته امانت باید به کسی سپرده شود که اهلیت داشته باشد.  
نماینده مردم تهران اضافه کرد : اگر مدیریت در جهت احقاق حق و اطفا باطل باشد ارزشمند است و در این صورت مدیریت خدمت محسوب می شود و  از نگاه اسلام در خدمت خلق بودن یعنی در خدمت خدا بودن  و مدیر باید اعتقاد به این داشته باشد که خدمت به مردم عبادت است.  
وی بیان داشت : مدیران سرمایه های ارزشمند جامعه هستند و قدر مدیران کارآمد، شجاع، تحول آفرین، دلسوز، دارای دانش و خدمتگزار را باید دانست.  
این نماینده مجلس در ادامه عنوان کرد :کارآمدی در واقع باید تعریف شود و مدیر کارآمد باید در این چارچوب حرکت کند و مدیران با تجربه باید به تناسب دانش در جایگاه ها قرار  گیرند.

جامعه روستایی و عشایر مولد هستند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جامعه روستایی و عشایر همگی مولد هستند، گفت:جامعه عشایری همگی در قالب افراد مولد فعالیت دارند و امنیت غذایی کشور را باید مرهون عشایر و روستاییان بدانیم.  

سید علی احمدزاده امروز در جریان  آیین افتتاحیه اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار داشت :جامعه کشاورزان سنتی و عشایر از جمله زحمتکش ترین افراد جامعه هستند.  
وی اضافه کرد :جامعه عشایری همگی در قالب افراد مولد فعالیت دارند و امنیت غذایی کشور را باید مرهون عشایر و روستاییان بدانیم.  
وی افزود:رکن اصلی غذایی و زندگی مردم در واقع به فعالیت اقشار کشاورزان، روستائیان و عشایر وابسته است.  
احمدزاده ادامه داد :نظام رفاه اجتماعی به عنوان یکی از دستاوردهای تمدن بشری در قانون اساسی مورد توجه خاص قرار گرفته است و سیاست های حاکمیت دارای راهبرد عقلایی است و اصولا هیچ تولیدی در حوزه تولید غذایی بدون حضور اقشار کشاورز و عشایر متصور نیست.  
وی بیان کرد :جایگاه بیمه برای حمایت از قشر عظیم روستایی و عشایری در واقع اثرگذاری بالایی را دارا است و آثار گسترش بیمه های اجتماعی به ویژه روستائیان عشایر از اهمیت ویژه ای برخوردار است که ارتقاء شاخص های توسعه انسانی و پایداری امنیت غذایی کشور و همچنین پایداری جمعیت روستائیان از اصلی ترین اهداف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر است.  
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین تصریح کرد :در راستای بهره وری و افزایش سطح آن باید در حوزه فعالیت روستائیان و عشایر سیاست گذاری شود.
احمدزاده ادامه داد : یک سوم اقتصاد نفت بنیان در کشور وابسته به استان کهگیلویه و بویراحمد است و گچساران ابرمخزن نفت جهان محسوب می شود.
وی گفت : با توجه به اینکه ۲۶ درصد متوسط جمعیت کشور روستایی و عشایری هستند استان کهگیلویه و بویراحمد دارای میانگین جمعیتی ۴۴ درصد روستایی و عشایری است و با این اوصاف در حوزه فعالیت های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر باید مورد توجه خاص باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد : ۲۰۴ هزار نفر بر اساس میانگین جمعیت باید تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گیرند که در این خصوص باید ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان هزینه انجام شود.

تحقق رفع فقر مطلق در توجه به ظرفیت های صندوق بیمه اجتماعی

استاندار لرستان گفت:توجه دولت به رفع فقر مطلق را می توان در حوزه ظرفت های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار دید.  

فرهاد زیویار امروز در جریان  آیین افتتاحیه اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار داشت : فلسفه وجودی بیمه  مرتبط با روستائیان و عشایر در حوزه فلسفی در واقع از موالید نظام جمهوری اسلامی است و در این خصوص منحصر به فرد محسوب می شود.  
وی اضافه کرد :در حوزه حقوقی نیز راه اندازی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار به اصل ۲۹ قانون اساسی اشاره دارد.  
وی افزود: ریشه دیگر شکل گیری این صندوق را در ساختار نظام جامع تامین اجتماعی می توان یافت و در واقع در حوزه قوانین دچار مشکل نیستیم.  
زیویار ادامه داد :درارتباط با مجموعه های جهادی مانند کشاورزان و عشایر نیازمند جهاد تبیین هستیم تا خلأ ها در این زمینه برطرف شود.  
وی بیان کرد :باید کمک کنیم که اقشار اصیل و اثرگذار روستایی و عشایری به غیرمولد تبدیل نشوند.  
استاندار لرستان همچنین تصریح کرد :توجه دولت به رفع فقر مطلق را می توان در حوزه ظرفت های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار دید.  
وی همچینین اظهار داشت :در استان لرستان ۸۶ هزار نفر بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار وجود دارند.
استاندار لرستان همچنین بیان داشت : ظرفیت لرستان در این حوزه تا سه برابر نیز قابل افزایش است که برای استان لرستان در سال جاری عدد ۱۸ هزارنفر درنظر گرفته‌ شده است.

هدفگذاری افزایش یک میلیون نفری بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی

رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت:در سال جاری یک میلیون نفر بیمه شده جدید با هدفگذاری به جمع افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اضافه خواهند شد.  
به گزارش آتیه آنلاین، طالبی امروز در جریان  آیین افتتاحیه اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار داشت : قرار است در سال جاری یک میلیون نفر بیمه شده جدید به جمع افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار اضافه شوند.  
محمد طالبی اضافه کرد : بخشی از این مهم که با کار جهادی ممکن خواهد بود به سیاست گذاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار باز می گردد.  
وی افزود: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه تامین اجتماعی در راستای اقدامات صندوق باید مدنظر قرار گیرد.  
رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی ادامه داد : امیدواریم با همکاری تمام کارگزاری ها در پایان سال ۱۴۰۱ جشن افزایش یک میلیون نفری به جمع بیمه شدگان این صندوق برگزار کنیم.  
طالبی بیان کرد :چالش های بسیاری در حوزه پوشش بیمه ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار وجود دارد که یکی از این موارد در خصوص جمعیتی ۷۳ درصدی کشاورزان با زمین های مالکی خرد است که باید برای آنها تبیین بینه اجتماعی صورت گیرد.  
وی همچنین تصریح کرد :۵۴ درصد جامعه هدف ما در روستائیان و عشایر بالای ۵۰ سال قرار دارند که باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم.

روستائیان و عشایر کانون های تولید هستند

ریس سازمان امور عشایری کشور گفت: جامعه روستایی و عشایری فعال در عرصه های تولید در کشور وکانون های کار و تولید در قالب قشر مولد، اساس خودکفایی و تامین غذایی کشور هستند.  

عباس پاپی زاده امروز در جریان  آیین افتتاحیه اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار داشت : جامعه روستایی و عشایری کانون های کار و تولید و اساس خودکفایی و تامین غذایی کشور هستند.  
وی اضافه کرد :در بحث تامین امنیت غذایی روستائیان و عشایر دارای جایگاه ارزشمند و اثرگذاری هستند.  
وی افزود: تقریبا نزدیک به ۹۵ درصد دارایی فرد عشایر در بخش تولید در حال استفاده است و این شاخص مهمی است که باید مورد توجه باشد.  
رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی ادامه داد : با وجود اینکه دارایی یک فرد عشایری از دیگر شهروندان کمتر است، با توجه به اینکه بیمه پردازی توسط آنها  صورت می گیرد، پرداختی بازنشستگی باید از روش های مختلف برای این قشر جبران و افزایش یابد.  
وی بیان کرد :استفاده از ظرفیت تعاونی های و تشکل های عشایری برای کارگزاری های بیمه ای استفاده کنیم که در قالب تفاهم نامه امروز با صندوق این مهم هدفگذاری شده است.  
وی همچنین تصریح کرد : امیدواریم که توسعه فعالیت و گسترش چتر بیمه ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار را داشته باشیم.  

ظرفیت صندوق در بیمه روستائیان و عشایر نادیده گرفته شده است 


در ادامه این اجلاس، بیت اله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار داشت: مشقات کشاورزی و فعالیت های مولد عشایر باید به درستی درک شود.  
وی تصریح کرد : ظرفیت بزرگی در حوزه روستائیان و عشایر وجود دار د و با توجه به اینکه بیش از ۱۷ سال از عمر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گذشته و تحقق ۱۵ درصدی را شاهد بوده ایم، ظرفت ها در سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته است.  
برقراری ادامه داد : عدالت مبنای حرکت نظام اسلامی است و حرکت ما در صندوق باید بر مبنای گسترش اجرای عدالت باشد.  
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر همچنین تصریح کرد : امسال سطح یک درآمدی در صندوق یک ملیون تومان است که با پرداخت ماهانه ۵۰ هزار تومان توسط فرد بیمه شده و پرداخت ۱۰۰ هزار تومانی دولت محقق می شود و سطح هشت نیز بیمه شده با پرداخت ۱۳۳ هزار تومان و پرداخت دوبرابری دولت محقق می شود.  
وی بیان داشت : حرکت صندوق در سال‌های گذشته شتابان و جهش دهنده نبوده است و در برخی از اوقات حرکت در مسیر هدفگذاری ها  بسیار کند اعمال شده است.  
وی ادامه داد: با توجه به همز فعالیت صندوق و جوانی آن، نباید مطالبات ۱۱ هزار میلیارد تومانی از دولت شکل گرفته باشد که البته حاصل عملکرد دوره های گذشته مدیریتی در سال‌های گذشته است.  
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار گفت: امیدواریم با امضای تفاهم نامه صندوق با سازمان امور عشایری، اقدامات مثبتی و تحولی را در ارائه خدمت به جامعه روستایی عشایری را شاهد باشیم.  
در پایان، تفاهم نامه ای میان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار و سازمان امور عشایری توسط مدیران این مجموعه ها به امضا رسید.

کد خبر: 50742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =