مراکز ملکی تامین‌اجتماعی در قله توجه

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد، درمان تامین‌اجتماعی این استان را با اقبال توجه از سوی بیمه‌شدگان استان و حتی استان‌های مجاور توصیف کرد؛ به گونه‌ای که تقریبا ظرفیت خدمت‌رسانی در مراکز ملکی بخش‌های بستری همواره تکمیل است و این در شرایطی است که استان یزد از لحاظ تعداد مراکز درمانی دولتی و خصوصی جزو استان‌های برخوردار محسوب می‌شود.

دکتر حامد هاتفی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با بیان اینکه درحال حاضر جمعیت استان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است، افزود: ۷۶ درصد جمعیت یعنی بیش از ۹۹۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارند و از خدمات درمانی تامین‌اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: این مدیریت دارای یک بیمارستان ۳۰۴ تختخوابی به نام شهدای کارگر، یک پلی‌کلینیک تخصصی شبانه‌روزی، چهار پلی‌کلینیک تخصصی دو شیفته، یک درمانگاه تخصصی شبانه‌روزی، چهار درمانگاه تخصصی دو شیفته، یک درمانگاه عمومی و یک کلینیک دندانپزشکی در سراسر استان است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد، گفت: تنها شهرستان فاقد درمانگاه ملکی در استان، شهرستان خاتم است که با توجه به مصوبه هیات‌مدیره سازمان مراحل احداث درمانگاه در این شهرستان در دست اقدام قرار دارد.

هاتفی با اشاره به خدمات تامین‌اجتماعی در شیوع کرونا، تصریح کرد: با شیوع کووید۱۹ بیمارستان شهدای کارگر به عنوان بیمارستان معین جهت پذیرش بیماران کرونا انتخاب شد و بیمارستان شهید صدوقی یزد نیز با اختصاص ۱۶ تا ۷۰ تخت بستری در شرایط مختلف همه‌گیری، ۶ تخت بستری ویژه، ۵۰ تا ۷۰ درصد تخت‌های بستری اورژانس و ۱۶ تخت بستری موقت جهت تزریق رمدسیویر خدمات درمانی مورد نیاز بیماران کرونا را ارائه کرده است. همچنین تمامی مراکز سرپایی این مدیریت نیز بیماران کرونا را پذیرش کرده و خدمات درمانی، دارویی و مشاوره‌های لازم را در اختیار آن‌ها گذاشته‌اند.

وی با اشاره به تمهیدات این مدیریت در راستای خدمت‌رسانی به بیماران کرونا، افزود: با شیوع این بیماری در قدم نخست، تیم تنفسی در بیمارستان شهدای کارگر با حضور افراد متخصص برای درمان بیماران کرونا تشکیل شد. همچنین برنامه‌ریزی جامعی درخصوص ارتقای مراقبت‌های پرستاری و تغذیه بیماران به عمل آمد. تهیه و توزیع ملزومات پیشگیری و درمانی از دیگر خدمات ارائه شده به بیماران در دوران کرونا بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد، اظهار کرد: از سوی دیگر به منظور حفظ سلامت بیمه‌شدگان اطلاع‌رسانی و آموزش به بیماران و همراهان آن‌ها برای مقابله با کرونا توسط تیم آموزشی انجام شد که این آموزش‌ها و مشاوره‌ها از طریق فضای مجازی نیز ارائه می‌شد. داوطلبان جهت مراقبت‌های اولیه بیماران کرونا نیز از این برنامه‌های آموزشی بهره‌مند شدند.

هاتفی درخصوص آمار ارائه خدمات به بیماران کووید۱۹ گفت: از آغاز همه‌گیری تاکنون در بیمارستان شهدای کارگر ۱۰ هزار و ۷۲۶ نفر پذیرش شدند که از این تعداد ۳ هزار و ۳۷۲ نفر در اورژانس، هزار و ۸۷۲ نفر بستری موقت جهت تزریق رمدسیویر، ۴ هزار و ۶۹۸ نفر بستری در بخش‌های بیمارستان و ۷۸۴ نفر نیز بستری در بخش‌های ویژه از خدمات تامین‌اجتماعی برخوردار و بیش از ۹۷ درصد بیماران با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند.

وی تصریح کرد: درحال حاضر خوشبختانه تمامی شهرهای استان در وضعیت آبی قرار دارد به نحوی که در تاریخ دهم خرداد، تعداد مبتلایان بیماری کرونا در استان صفر گزارش شده است و در نتیجه مراکز درمانی تامین‌اجتماعی نیز خالی از بیماران کرونا است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد، افزود: قطعا میزان مشارکت مردم در طرح واکسیناسیون و نیز رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی تاثیر بسزایی در کاهش شیوع این بیماری داشته است و امیدواریم به زودی شاهد پاکسازی جامعه از این ویروس باشیم.

هاتفی با اشاره به تامین داروهای موثر در درمان کرونا، اظهار کرد: این مدیریت داروهای مورد نیاز بیماران کرونا فراهم کرده بود و انواع این داروها از جمله کلترا، رسیژن، فاویپیراویر، رمدسیویر در دسترس بیماران قرار داشت. هرچند در شرایط کنونی برخی داروها به دلیل شرایط تحریم به صورت قطره‌چکانی توزیع می‌شود که نیازمند تدابیر مدیریتی برای مصرف است؛ اما خوشبختانه در دوره‌های مختلف همه‌گیری کمبود دارویی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی سرپایی تامین‌اجتماعی کرده‌اند، گفت: این افراد از خدمات ویزیت و پاراکلینیک رایگان تامین‌اجتماعی بهره‌مند شده‌اند. همچنین در این سال بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات بستری تامین‌اجتماعی استفاده کرده‌اند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد، با اشاره به جایگاه تامین‌اجتماعی در استان، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه استان یزد از لحاظ تعداد مراکز درمانی دولتی و خصوصی یک استان برخوردار است و خدمات مناسبی در این حوزه وجود دارد، اما مراکز ملکی تامین‌اجتماعی با اقبال توجه مردم مواجه می‌شود.

هاتفی افزود: تامین‌اجتماعی با داشتن پزشکان متخصص و فوق تخصص و نیز تیم پرستاری مجرب، همپای مراکز درمانی دولتی و خصوصی و در مواردی پیشتازانه، خدمت‌رسانی می‌کند و استقبال بیمه‌شدگان استان و سایر استان‌های مجاور از این خدمات به اندازه‌ای است که تقریبا ظرفیت بخش‌های درمانی در بسیاری از موارد تکمیل می‌شود که خود نشان‌دهنده میزان رضایت بیمه‌شدگان از خدمات درمانی مراکز ملکی تامین‌اجتماعی است.

کد خبر: 50796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =