راهبرد سه گانه وزارت کار در امور بین الملل دنبال می شود

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز  گفت: در ارتباط با اجلاس سازمان بین المللی کار راهبرد سه گانه وزارت کار در امور بین الملل دنبال می شود

به گزارش آتیه آنلاین، حامد فروزان در نشست رسانه ای تبیین دستاوردهای مشارکت جمهوری اسلامی ایران در یکصدو دهمین کنفرانس سازمان بین المللی کاراظهار داشت : اداره کل بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه راهبرد تحولی را در حوزه گسترش روابط بین الملل در دستور کار  داده که راهبرد اول مشارکت فعالانه با سازمان ها و نهادهای بین المللی است.  
وی اضافه کرد :تعامل یا سازمان ها و نهادهای بین‌المللی مانند یونیسف به طور جدی مورد بازنگری قرار گرفت و انتظار ما از این نهادها این است که بر اساس سیاست های جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند و مشخص می شود که وزارت کار در مجموعه های مرتبط مانند تامین اجتماعی، بهزیستی و معاونت های مختلف چه نوع ارتباطی را با سازمان های بین المللی خواهد داشت.  
وی بیان کرد :راهبرد دوم توسعه صادرات و محصولات شرکت های زیرمجموعه وزارت کار است و برخی از شرکت های ما که شرکت های اصلی در بر خی صنایع هستند می توانند توسعه صادرات را در بخش های مربوطه یاری رسان باشند.  
فروزان درادامه تصریح کرد :راهبرد سوم ارتقا تصویر جمهوری اسلامی ایران در حوزه های کار، تولید، رفاه، تعاون و اشتغال در عرصه های بین الملل است.  
وی همچنین افزود:با توجه به تحریم ها و تصویر نادرستی که در سطح بین الملل از کشورمان به دلیل دشمنی ها شکل گرفته گفت: ما در وزارت کار بر اساس واقعیت ها و موفقت ها به دنبال ارتقا این تصویر هستیم.  
وی گفت:برخی از موفقت ها در جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های گذشته قابلیت الگو شدن را دارند که در این زمینه کوتاهی شده است.  
مدیرکل امور بین الملل وزارت کار ادامه داد :بر اساس راهبرد مشارکت فعالانه و ارتقا تصویر اجلاس یکصدو دهمین اجلاس سازمان بین المللی کار برگزار شد و ما در این اجلاس توانستیم که تلاش های موفقی در راستای ارتقا تصویر جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.  
به گفته فروزان، حضور کارشناسان تخصصی ما در کمیته های این اجلاس در سال جاری بسیار پررنگ بود که بسیار موفقت آمیز بود.  
وی گفت: کارشناس تخصصی از معاونت اشتغال وزارت کار در کمیته اشتغال این اجلاس حضور داشت و در موضوعاتی که در این کمیته مطرح شد، اثرگذاری لازم را داشتیم.  
وی اضافه کرد :در کمیته کار شایسته نیز برای اولین بار توسط همکاران ما موضوع بهر مندی از ظرفیت های تعاون را مطرح کردیم.
وی ادامه داد : در حوزه ایمنی و حفاظت فنی نیز کارشناسان ما با حضور فعالانه به ارائه نظرات خود پرداختند.  
فروزان بیان داشت : کار شناسان ما در این کمیته ها به صورت مجازی شرکت داشته اند و الحاق به مقاوله نامه ایمنی و بهداشتی را تصویب کردند که در این اجلاس مورد توجه قرار گرفت.
وی همچینین با اشاره به سخنرانی های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این ارتباط، گفت :در کمیته های تخصصی اجلاس حضور فعالانه داشتیم.  
وی با بیان اینکه دیپلماسی من ازیکی از دیپلماسی های فعال کشور محسوب می شود، اظهار داشت : امیدواریم با توجه به دستاوردهای حضور وزارت کار در این اجلاس، سال آینده نیز دستاوردهای قابل توجهی داشته باشیم.  
وی گفت: اعزام نیروی کار با قید مهمی در دستور  وزارت کار است و در این راستا اعزام نیروی کاری برای ما در اولویت است که فرصت شغلی برای آنها در کشور فراهم نباشد.
فروزان درادامه تصریح کرد : مسیر اعزام نیروی کار توسط وزارت کار تصریح می شود که البته مسیر اجرایی اعزام توسط کاریابی ها پیگیری می شود.  
وی اضافه کرد : تا به حال با توافق  با برخی از کشورها، اعزام نیروی کار صورت گرفته است.  
به گفته وی دیپلماسی مهارت در حوزه فنی و حرفه ای توسط وزارت کار دنبال می شود و در این راستا در سال‌جاری برگزاری مسابقات ملی مهارت توسط وزارت کار و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در دستور کار است.  
مدیر کل امور بین الملل وزارت تعاون ادامه داد: از بیش از ۱۵ کشور دعوتنامه برای حضور وزیر کار ارسال شده است که به مرور این برنامه ها انجام خواهد شد.  
وی اضافه کرد : تعامل مناسبی بین هیات های کارگری، کارفرمایی و دولتی برای حضور در اجلاس برقرار بود که یکی از پیگیری ها را تشریح وضعیت نوع نگاه دولت برای حمایت از حقوق کارگران در مجامع بین المللی بوده است.  
وی خاطرنشان کرد : در بسیاری از کشورها موسسات کاریابی به دنبال بازاریابی کار برای کشور خود هستند که این انتظار از کاریابی ها در کشور نیز وجود دارد و موضوع بازیابی ین المللی کار را نیز در وزارت کار دنبال می کنیم.  
به گفته وی، ظرفت هایی که در مجموعه وزارت کار بخصوص در حوزه های اقتصادی وجود دارد در بازدید سفرای برخی کشورها مورد معرفی قرار گرفت و این برای ما به عنوان یک فرصت مطرح بوده است و اعزام هیات های تجاری بین ایران و این کشورها در دستور کار قرار گرفت و تفاهمات و قراردادهای تجاری با آنها منعقد شده است.
مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: وزارت کار مسئول کمیسیون مشترک برخی از کشورها است.
وی گفت: برای اولین بار برای تعیین سفیر کشورمان در سازمان بین المللی کار از همه همکاران شاغل در وزارت خانه و زیرمجموعه خواسته شد که هر فردی که می تواند این مسئولیت را  بر عهده داشته باشد، اعلام آمادگی کند.
وی گفت: با توجه به رویکرد دیپلماسی فعال دولت و پیگیری هایی که در اداره کل امور بین الملل انجام شده، حق رای کشورمان در سازمان بین المللی کار به زودی برقرار خواهد شد.

کد خبر: 50845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =