مدیر کل تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی از افزایش ۵۷.۴ درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی، سید حسین فراتی مدیرکل تأمین اجتماعی استان گفت: در راستای مصوبه هیات وزیران ودراجرای مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی کلیه مستمری بگیران فعال تأمین اجتماعی اعم از بازنشستگان، ازکارافتادگان وبازماندگان از ابتدای سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۷/۴ حقوق آنان اعمال و به حساب بانکی آنان واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهمترین تعهد سازمان تأمین اجتماعی پرداخت مستمری‌هاست، افزود: میزان و نحوه برقراری مستمری ها در قانون آمده است.

فراتی ادامه داد: طبق ماده ٩٦ قانون تأمین اجتماعی  افزایش مستمری باید برابر افزایش هزینه های زندگی و نرخ تورم برای سایر سطوح مستمری بگیری باشدکه در سال ۱۴۰۱، میزان افزایش حقوق حداقلی بگیران تا ۴/۵۷  درصد تعیین شده است.

وی افزود: برای سال جاری رشد ۱۰ درصدی حقوق برای سایر سطوح مصوب شده که برای آن دسته از مشمولین که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند وبه منظور کمک به معیشت مستمری بگیران بالاتر از حداقل علاوه بر ده درصد مذکورمبلغ ۶۵۰ هزارتومان (تاسقف دریافتی ماهانه ده میلیون تومان) به صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی حداقل مستمری قابل پرداخت  درسال ۱۴۰۱ را ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت مستمری بگیران تأمین اجتماعی که تاپایان سال ۱۴۰۰ در ردیف مستمری بگیران  قرار گرفته اند  شامل این افزایش خواهند شد

وی افزود: در استان خراسان جنوبی ۱۶۵۹۰ بازنشسته و ۸۲۹ از کارافتاده کلی و ۵۷۳۴ بازمانده هستند که مجموعا ۲۳۱۵۳ مستمری بگیر مشمول این افزایش می شوند.

فراتی در پایان اظهار داشت: همکاران ما در استان این آمادگی را دارند تا به محض ابلاغ بخشنامه افزایش حقوق مستمری‌ها و همچنین اعلام مبالغ حق عائله‌مندی و مسکن و سایر مزایای جانبی آن را محاسبه و به حساب آنان واریز کند.

کد خبر: 51150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =