برگزاری جشن روز ملی جمعیت در اداره کل تأمین اجتماعی سیستان و بلوچستان

جشن روز ملی جمعیت و گرامیداشت دهه کرامت با حضور خانواده های دارای ۳ فرزند به بالای اداره کل و همکاران شعب مرکز استان در زاهدان برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی سیستان بلوچستان؛ محمد خیاطی مدیرکل تأمین اجتماعی استان در ابتدای این برنامه گفت : خدا را شاکریم که فرصتی دست داد که به موضوع بسیار مهم و استراتژیک رشد ملی جمعیت که مورد تائید و تاکید فراوان و از مطالبات جدی و به حق مقام معظم رهبری از سال ۱۳۹۰ است، پرداخته می شود. امید است بنا بر توصیه های رهبر انقلاب موضوع کاهش رشد جمعیت و عوامل موثر و مربوط به این فاجعه ملی به درستی و با حساسیت توسط  بزرگان علمی و ملی کشورمورد آسیب شناسی صورت گیرد و فرهنگ سازی درستی نیز انجام پذیرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان افزود: رهبر انقلاب اسلامی، تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و چاره‌جوئی برای نجات کشور از آینده‌ی هولناک پیری جمعیت را سیاستی حیاتی و از ضروری‌ترین فرائض دانستند و بنابر آمارهای رسمی و پیش‌بینی‌های پژوهشگران و فعالان جمعیتی، کشور ایران در حال رسیدن به نرخ رشد جمعیت صفر و وقوع بحران سالمندی است. بر همین اساس رشد کنونی جمعیت کشور حدود ۱.۶ درصد است و با وضعیت کنونی تا ۱۵ سال آینده به رشد جمعیتی صفر خواهیم رسید.

خیاطی خاطر نشان کرد: این اتفاق در کشورهای دیگر جهان نیز سابقه دارد و تنها مختص به کشور ما نیست. اما در این زمینه نکته‌ای قابل توجه وجود دارد که جمعیت یک موضوع فراجناحی و ملی است و با وجود موانعی که بر سر راه افزایش آن وجود دارد باید یک خانواده‌ به‌عنوان کوچکترین بخش جامعه، دیدی کلان و بلندمدت به آن داشته باشد به این معنی که با علم بر شرایط اقتصادی نامساعدی که این روزها گریبانگیر کشور شده است، نباید به بحث جمعیت نگاهی سلیقه‌ای و کوتاه‌مدت داشت.

وی تاکید کرد: اگر مردم نیز در این زمینه به باور و اعتقاد قلبی برسند، این بحران قبل از وقوع، علاج خواهد شد؛ همان‌طور که گفته شد کشورهای دیگر جهان نیز برای حفظ جمعیت خود و رهایی از بحران جمعیت، برنامه‌هایی را پیاده کرده‌اند؛ یکی از این برنامه‌ها، الگوی " خانواده کامل " این الگو همزمان نیازهای روانی و اجتماعی یک جامعه ایده‌آل و پویا را تأمین می‌کند به این معنی که ابتدا یک خانواده مطلوب شکل می‌گیرد و در نهایت به شکل‌گیری یک جامعه مطلوب منجر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حایری در ادامه این برنامه با ذکر سخنانی از ائمه و بزرگان دین تاکید بر حفظ شان و منزلت خانواده کردند و به موضوع رشد جمعیت از نگاه بزرگان دین به طور کامل پرداختند

وی در پایان با تاکید بر ضرورت ازدیاد نسل در خصوص نحوه تربیت فرزندان صالح و شایسته از نگاه اسلام مطالبی را عنوان کردند.

در ادامه این مراسم با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع از قبیل اجرای موسیقی زنده، اجرای برنامه‌های طنز جهت کودکان، اجرای مسابقات شاد و مفرح جهت گروه‌های مختلف سنی کودکان و نوجوانان ادامه یافت و در پایان با اهدای جوایز به همکاران دارای ۳ فرزند به بالا مراسم خاتمه یافت.

کد خبر: 51222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =