۷۴ درصد جمعیت اردستان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

سرپرست تامین اجتماعی اردستان گفت: افزون بر ۲۶ هزار و ۸۷۰ نفر بیمه شده اصلی و تبعی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که ۷۴ درصد جمعیت شهرستان را شامل می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از ایرنا، علیرضا تاجرزاده شامگاه شنبه به مناسبت هفته تامین اجتماعی (۲۰ تا ۲۶ تیر) در نشست با خبرنگاران افزود: افزون بر ۹۶ میلیارد و ۳۱۳ میلیون تومان انواع مستمری و ۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان خدمات مختلف درمانی در یک سال گذشته به افراد زیر پوشش تامین اجتماعی اردستان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: تعهدها و حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی در ۲ بخش بلندمدت و کوتاه مدت از جمله مستمری‌های بازنشستگان، از کار افتادگی و بازماندگان و در بخش حمایت‌ها شامل حمایت‌های غرامت دستمزد ایام بیماری، دستمزد ایام بارداری، بیمه بیکاری، کمک هزینه ازدواج و کمک هزینه مجلس ترحیم است.

به گفته وی، تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است که استقلال حقوقی، مالی و اداری دارد و بر پایه قانون‌ به افراد زیر پوشش خود خدمات مختلف درمانی و بیمه‌ای ارایه می کند.

سرپرست تامین اجتماعی اردستان خاطر نشان کرد: این سازمان در ۲ بخش مستقیم و غیرمستقیم خدمات درمانی به افراد زیر پوشش خود ارایه می‌کند که بخش نخست از سوی مرکزهای ملکی و به صورت رایگان از جمله در درمانگاه فاطمه الزهرا (س) اردستان، بیمارستان شریعتی و دکتر غرضی اصفهان و غیرمستقیم در مرکزهای بیمارستانی غیرملکی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیمه‌شدگان اجباری اردستان در فروردین ۱۴۰۱ افزون بر هفت هزار و ۵۱۲ نفر بوده است، خاطر نشان کرد: این آمار نسبت به سال گذشته که هفت هزار و ۱۱۱ نفر بوده، ۶ درصد افزایش داشته و این آمار نشان از عزم جدی و اراده محکم مسوولان شهرستان در رابطه با ایجاد اشتغال بیشتر دارد.

تاجرزاده به بازرسی‌های انجام شده از واحدهای مختلف اردستان اشاره کرد و اظهار داشت: در یکسال گذشته افزون بر سه هزار و ۷۷۰ بازرسی کارگاهی انجام شده است.

وی به فعالیت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی اردستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۴۰ کارت جدید صادر و به حدود ۷۰ نفر تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شد که از تلاش هیات مدیره این کانون تقدیر و تشکر می شود، همچنین از تمامی بازنشستگان در خواست می‌شود به عضویت این مرکز درآیند.

سرپرست تامین اجتماعی اردستان به کاهش ترددها به شعبه تامین اجتماعی این شهرستان اشاره و اضافه کرد: این شعبه فعالیت‌های خوبی به منظور کاهش ترددها انجام داده که از جمله می‌توان به طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و طرح توسعه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی سازمان موسوم به طرح ۳۰۷۰ اشاره کرد.

استفاده حدود ۶۰ هزار نفر از خدمات درمانگاه تامین اجتماعی اردستان در سال گذشته 

رییس درمانگاه فاطمه الزاهرا (س) تامین اجتماعی اردستان نیز گفت: سال گذشته نزدیک به ۶۰ هزار نفر به درمانگاه تامین اجتماعی اردستان مراجعه و از خدمات درمانی رایگان و پزشک عمومی و ۷۰۳ نفر از خدمات پزشک متخصص استفاده کرده‌اند.

علیرضا پاکدل با بیان اینکه این تعداد مراجعه کننده نسبت به سال گذشته پنج و سه دهم درصد افزایش داشته است، افزود: ماهیانه ۱۰۰ نفر خدمات نوار قلب در این درمانگاه دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در بین بیماران مراجعه‌کننده به این درمانگاه افرادی دارای بیماری مزمن از جمله یک‌هزار و ۸۳۰ نفر بیمار فشار خون، یکهزار و ۴۵۷ نفر دیابتی، ۷۳۰ بیمار قلبی، ۶۱۰ نفر تیروییدی و پنج نفر آسم هستند که از خدمات این درمانگاه بهره‌مند می‌شوند.

رییس درمانگاه فاطمه الزاهرا (س) تامین اجتماعی اردستان اضافه کرد: نداشتن محل اقامت پزشک، انبار دارویی، پزشکان متخصص و امکانات مورد نیاز برای جذب و نگهداری پزشکان متخصص از جمله چالش‌های موجود در این درمانگاه است که از مسوولان عالی شهرستان در خواست می‌شود در این زمینه پیگیری و تلاش کنند.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۳هزار نفر در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

کد خبر: 51879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =