پوشش بیمه سلامت سه دهک پایین درآمدی رایگان است

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: افراد فاقد بیمه سه دهک پایین درآمدی در استان، می‌توانند به صورت کاملا رایگان و فقط با ثبت نام در سامانه مورد نظر از خدمات درمانی این بیمه برخوردار شوند.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از ایرنا، فریده جعفری  افزود: همه افرادی که در جای جای استان فاقد هر نوع بیمه درمان هستند، می توانند با مراجعه به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی ww.bimehsalamatiranian.ir  و دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد تحت پوشش بیمه‌ای این سازمان قرار گیرند.

وی اضافه کرد: ضریب نفوذ بیمه ای یکی از مؤلفه‌های مهم اجتماعی است وبر همین اساس طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، افراد فاقد بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی، به صورت رایگان و سیستمی تحت پوشش بیمه این سازمان قرار گرفته و بقیه افراد نیز براساس آزمون وسع و مشارکت در پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی ادامه داد: هدف ما تحقق پوشش درمانی برای افراد فاقد بیمه است تا همه مردم از خدمات این بیمه بهتر و بیشتر بهره‌مند شوند.

جعفری اظهار کرد: در راستای پوشش بیمه همگانی در استان اقدامات مهمی صورت گرفته و تاکنون بیش از ۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

وی گفت: همچنین در مناطق کم برخوردار  با برگزاری بیش از ۲۲ میز خدمت جهادی، افرون بر ۱۸ هزار نفر از افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت تاکید کرد: سامانه ۱۶۶۶ به صورت  ۲۴ ساعته آماده دریافت پیشنهادات و پاسخگویی به ابهامات و پرسش‌های بیمه شدگان و موسسات در زمینه خدمات بیمه‌ای است.

در راستای گسترش چتر بیمه، بیمه سلامت همه افراد فاقد پوشش بیمه ای را به صورت رایگان یا با پرداخت مبلغ بسیار کمی بیمه می کند.

کد خبر: 51926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =