در بازار پیچیده بورس می‌توان سرمایه‌گذاری کرد؟

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است که با وجود پیچیدگی‌هایی که در بازار سرمایه وجود دارد باید به این نکته توجه کرد که اگر مردم در بازه زمانی‌ بلندمدت اقدام به سرمایه‌گذاری در سهام مناسب‌تر و با عملکرد بهتر کنند، انتظار سودآوری همچنان در این بازار برای آن‌ها وجود دارد.

مجید محمدعلی‌زاده آرانی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد طی یک ماه اخیر بازار سرمایه از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است و از تحلیل‌های سطحی و ساده تبعیت نمی‌کند ، به همین علت نمی‌توان به راحتی در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد.

وی افزود: الگوهای رفتاری شاخص کل نیز تغییرات بسیاری کرده و پیش‌بینی و گمان نسبت به آن سخت‌تر شده است. معمولا الگوهای شاخص کل به صورت هفتگی مقایسه می‌شوند و به عنوان مثال الگویی که هفته گذشته به وقوع پیوسته در همین هفته در حال تکرار است.

این کارشناس بورس با بیان اینکه به نظر می‌رسد الگوی بازار شاخص کل بورس در روزهای هفته گذشته از نظر کاهش و افزایش دقیقا در این هفته کپی‌برداری شده است، ادامه داد: در چنین شرایطی نمی‌توانیم الگوهای جدیدی را ارائه کنیم و از رفتاری که شاخص دارد و بروز می دهند این طور بر می‌آید که تنها راهی که مردم و سرمایه‌گذاران دارند این است که دیدگاه خودشان را نسبت به بورس از کوتاه‌مدت به بلندمدت تغییر دهند.

محمدعلی زاده آرانی معتقد است سهم‌هایی که از بنیاد بسیار خوبی برخوردارند و در بازه یک سال اخیر سودهای نقدی پرداخت کرده‌اند، می‌توانند از اطمینان بیشتری برای سرمایه‌گذاری برخوردار باشند و سود مناسبی به مردم طی یک سال آینده بدهند.

وی اضافه کرد: برخی سهم‌ها در بازار نیاز به بازنگری در ارزیابی دارند که هنوز صورت نگرفته و قیمت بالاتری از آنچه که هست، دارند و اگر این اتفاق برای آن‌ها رخ دهد بازدهی شان به مراتب بهتر خواهد شد و همین موارد است که مردم باید به آن‌ها دقت کنند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.

کد خبر: 5202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =