پیگیری همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بعد از بررسی لایحه بودجه

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اهمیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای ما بسیار زیاد است ولی به دلیل ورود لایحه بودجه  ۱۴۰۰ و اولویت آن، رسیدگی به موضوع را به پس از بررسی لایحه بودجه موکول کردیم.

خلیل بهروزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار آتیه‌آنلاین ، با بیان اینکه با توجه به اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی کمیسیون تخصصی حوزه‌های اجتماعی و رفاه می‌باشد، افزود: با در نظر گرفتن شرایط موجود عملکرد مدیریت این سازمان رضایت‌بخش بوده است.

نماینده مردم فومن ادامه داد: اهمیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای ما بسیار زیاد است ولی به دلیل ورود لایحه بودجه  ۱۴۰۰ و اولویت آن، رسیدگی به موضوع را به پس از بررسی لایحه بودجه موکول کردیم.

وی عنوان کرد: این موضوع در لایحه بودجه با پیشنهاداتی مطرح شده است که حقوق بگیران، ۲۵درصد افزایش حقوق داشته باشند که این پیشنهاد با نرخ تورم موجود همخوانی ندارد. در مجموعه دولت افرادی هستند که دریافتی بسیار پایینی دارند و تعداد معدودی نیز حقوق‌های بسیار بالا دریافت می‌کنند چنانچه ضریب افزایش ۲۵درصدی اعمال شود، مجددا فاصله دریافتی‌ها بسیار زیاد خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه کسانی که کمتر از ۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند زیر خط فقر هستند، افزود: در این خصوص کمیسیون اجتماعی و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طرح‌ها و برنامه‌هایی خواهند داشت ولی متاسفانه دولت بدون در نظر گرفتن منابع پایدار در لایحه ۱۴۰۰، پیشنهاداتی را ارائه داده است که اعتبارات بیشتری نسبت به لایحه سال گذشته می‌طلبد که قطعا این موارد محقق نخواهد شد، زیرا که منابع پایداری ندارد؛ پس بنابراین دولت واقعیت‌های موجود را نادیده گرفته و منابع را بررسی نکرده است که این سبب می‌شود که با کسری بودجه مواجه شویم.

مصاحبه: صفورا طالب زاده

کد خبر: 5255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =