حضور تی‌پی‌کو با ۱۲ شرکت در نمایشگاه دارو

نوزدهمین همایش داروسازان صبح امروز در محل هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد. در حاشیه این همایش نمایشگاه دارو نیز برپاست که تی‌پی‌کو با ۱۲ شرکت و غرفه‌ای به وسعت ۳۰۰ متر مربع در آن حضور یافته است.

به گزارش آتیه آنلاین، امروز (چهارشنبه) نوزدهمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران در مرکز همایش‌های بین المللی هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد. در حاشیه این همایش نمایشگاه شرکت‌های دارویی نیز برپاست و قرار است این همایش و نمایشگاه تا یازدهم شهریور ۱۴۰۱ ادامه یابد.

امسال به گفته مسئولان برگزاری همایش و نمایشگاه، حدود ۱۶۰۰ داروساز به صورت الکترونیکی برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند.

این همایش و نمایشگاه فرصتی برای ارائه پروتکل‌های جدید مرتبط با داروسازی و درمان بیماری‌های مختلف، داروهای جدید و اخبار جدید داروسازی به داروسازان خواهد بود تا داروسازان از نظر مسائل علمی به‌روز بمانند.

نمایشگاه امسال از آن جهت اهمیت دارد که به دلیل مسایل کرونا، برگزاری آن دو سال به تعویق افتاده و امسال مجددا وزارت بهداشت اجازه برپایی این همایش و نمایشگاه را داده است.

قرار است در چهار روز برگزاری این رویداد، بیش از ۷۰ نفر که عمدتا از افراد طراز اول دانشگاهی هستند، سخنرانی کرده و تعداد قابل توجهی پنل تخصصی در این همایش برگزار شود.

شرکت‌های داروسازی نیز در نمایشگاه جنبی این همایش به ارائه دستاوردهای خود خواهند پرداخت.

تولید داروهای نوترکیب در ایران

در مراسم افتتاحیه این همایش، یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به نقش داروسازی در تولید علم کشور، یادآور شد: در دهه‌های گذشته ما در ایران برای تولید انسولین نیز دچار مشکل بودیم اما امروز شرایط به گونه‌ای است که داروسازان ما در حال تولید داروهای نوترکیب و به روز دنیا هستند.

وی توانمندی و پیشرفت صنعت داروسازی کشور را به حدی توصیف کرد که تولید هیچ دارویی از دسترس داروسازان ایرانی دور نیست.

گام محکم دولت سیزدهم برای حذف ارز ترجیحی

در ادامه مراسم بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو نیز وجود ارز ترجیحی در صنعت دارو را به بمب ساعتی تشبیه کرد که صنعت داروسازی را به سمت تعطیلی می‌کشاند و تولید علوم دارویی را مختل می‌کرد.

وی افزود: دولت سیزدهم در این راستا گام محکمی برداشت و با حذف ارز ترجیحی کمک بزرگی به صنایع داروسازی کشور کرد، ما جوانان توانمندی در این صنعت داریم که می‌توانند داروهایی با فناوری نوین تولید کرده و با کشورهای پیشرفته رقابت کنیم.

به گفته دارایی، صنعت داروسازی کشور از لحاظ کمیت و کیفیت در منطقه حرف اول را می‌زند و با اصلاح سیاست‌های ارزی، باید صنایع داروسازی به فکر صادرات و حضور در مجامع بین‌المللی باشند.

وی ادامه داد: دوران همه‌گیری کووید ۱۹ ثابت کرد که توانایی کشور ما در امر واکسیناسیون بسیار چشمگیر است و صنایع داروسازی در تولید دارو برای درمان این بیماری خدمات خوبی ارائه دادند که قابل تقدیر است.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به بومی‌سازی شدن داروها و قرار گرفتن نام آنها در فهرست دارویی کشور، گفت: ۵ هزار و ۵۰۰ صفحه دارویی تعریف شده که به شکل نرم افزار بارگذاری می‌کنیم تا در اختیار داروسازان و مردم قرار گیرد.

به گفته وی در حال حاضر صنعت داروسازی با نصف ظرفیت تولید مشغول به فعالیت است.

در انتهای مراسم افتتاحیه نیز از مرتضی محمود کلایه به‌عنوان نماینده شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تی‌پی‌کو) به‌عنوان حامی همایش تقدیر شد و نماینده تی‌پی‌کو هدیه خود را از دست رئیس سازمان غذا و دارو دریافت کرد.

حضور تی‌پی‌کو ۹ تولید کننده و سه شرکت پخش

در حاشیه نوزدهمین همایش علمی داروسازان، نمایشگاهی از دستاوردهای دارویی نیز برپاست. تی‌پی‌کو با ۱۲ شرکت در غرفه‌ای به وسعت ۳۰۰ متر مربع در این نمایشگاه حضور یافته است.

بر اساس اعلام مسئولان برگزاری نمایشگاه، ۹ شرکت تولیدکننده محصول و سه شرکت پخش از زیر مجموعه‌های تی‌پی‌کو در نمایشگاه حضور یافته‌اند.

پیش از این فقط دو تا سه شرکت تی‌پی‌کو در این رویداد حاضر می‌شدند اما امسال هیات مدیره این مجموعه تصمیم می‌گیرد بعد از وقفه در برگزاری این رویداد، به صورت پررنگ‌تری در نمایشگاه حاضر شود.

در نمایشگاه حاشیه همایش علمی داروسازی غرفه تی‌پیکو حضور فعال دارد و دستاوردهای جدید این هلدینگ توسط شرکت‌های حاضر در غرفه ارائه می‌شود زیرا نمایشگاه بیشتر جنبه آموزشی و بازآموزی برای داروسازان دارد.

در غرفه تی‌پی‌کو تمام مدیران ارشد شرکت‌ها حضور یافته‌اند تا پاسخگوی جامعه داروسازان، داروخانه داران باشند. علت حضور مدیران ارشد شرکت‌ها در نمایشگاه آن است که نزدیک به ۱۶۰۰ نفر داروساز در امتیاز بازآموزی ثبت نام کرده‌اند و بعد از اتمام هر کلاس در قسمت علمی همایش، داروسازان به غرفه‌ها مراجعه کرده و از توضیحات مدیران شرکت‌ها بهره خواهند برد.

ارائه پنج محصول جدید پارس دارو در نمایشگاه

مهدی اشرفی رییس بازاریابی پارس دارو به‌عنوان یکی از شرکت‌های حاضر در غرفه تی‌پی‌کو در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، یکی از راه‌های معرفی کردن محصولات دارویی را برگزاری کنگره‌ها و همایش‌ها اعلام کرد.

وی افزود: در این نمایشگاه پارس دارو با پنج محصول جدید شرکت کرده است. اینداپامید، تیکاگرلور، سیسیفول، اورسو و اگریپلیت محصولات جدید این شرکت هستند.

رییس بازاریابی پارس دارو بیان کرد: در حال حاضر بیشترین تولیدات شرکت در حوزه قلب و عروق است. این شرکت آسپرین را به‌عنوان یک داروی پرمصرف در حوزه قلب و عروق تولید می‌کند و کیفیت دارویی شرکت بسیار عالی است.

وی ادامه داد: آسپرین تولیدی پارس دارو مشکل گوارشی ندارد و محصول ستاره بازار است.

کد خبر: 53409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =