همه شهرستان‌های کرمانشاه صاحب شرکت تعاونی "توسعه و عمران" می شوند

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، تمام ۱۴ شهرستان استان تا پایان سال صاحب شرکت تعاونی "توسعه و عمران" شوند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مسعود شاکرمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه از سال ۱۳۸۹ تصویب و ابلاغ شد که شرکت‌های تعاونی‌ توسعه و عمران در کشور تشکیل و هر شهرستان صاحب یک تعاونی توسعه و عمران شود، افزود: در ابتدای کار قرار بود این تعاونی‌ها عمدتا در زمینه احیا بافت فرسوده فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط خاص تشکیل این تعاونی‌ها که لازم است نیم درصد جمعیت شهرستان  عضو تعاونی باشند و حداقل سرمایه اولیه آن نیز ۳۰۰ میلیون تومان باشد، تشکیل این تعاونی‌ها تا حدودی در سراسر کشور زمان‌بر شد.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در سراسر کشور تاکنون ۱۲۳ شرکت تعاونی توسعه و عمران تشکیل شده، اظهار کرد: کرمانشاه در این زمینه از استان‌های پیشتاز کشور است و شرکت توسعه و عمران اکنون در پنج شهرستان استان شامل صحنه، کنگاور، سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و اسلام آبادغرب ثبت شده است.

شاکرمی با اشاره به تاکیدی که در کارگروه اشتغال استان بر لزوم تشکیل و فعال شدن شرکت های توسعه و عمران صورت گرفته، گفت: امیدواریم تا پایان سال در تمامی شهرستان‌های استان شرکت‌های توسعه و عمران به ثبت برسد.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه این شرکت‌ها را نمادی از مردمی سازی اقتصاد و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: این شرکت‌ها می‌توانند هم مانند یک بنگاه اقتصادی در زمینه تولید، دامداری، زراعت، گیاهان دارویی و ... فعالیت داشته باشند و هم در کارهای عمرانی ورود کنند و دولت مکلف است با ترک تشریفات، اولویت را در پروژه‌های مزایده و مناقصه به این شرکت‌های تعاونی بدهد.

شاکرمی تاکید کرد: در زمانی‌که مقرر می‌شود این شرکت‌ها در یک شهرستان تشکیل شود فراخوان داده شده و برای ترغیب افراد به عضویت در تعاونی اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

کد خبر: 53785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =