برگزاری محفل انس با قرآن در سیستان و بلوچستان

به مناسبت هفته وحدت، محفل انس با قرآن و نشست بصیرت افزایی با حضور کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ حجت الاسلام علی رئوفی نژاد امام جماعت اداره کل در سخنانی با تبریک میلاد سراسر نور پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، در خصوص فلسفه نامگذاری هفته ی وحدت گفت: ایده‌ی نام‌گذاری هفته‌ای به‌نام «وحدت»، مربوط به دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیست، بلکه این نام‌گذاری پیش از انقلاب در سیستان و بلوچستان زمانی‌که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ایرانشهر روزگار تبعید خود را سپری می‌کردند، اجرا شده است.
وی با بیان اینکه وحدت و اتحاد مسلمانان مربوط به یک روز و یک هفته نیست، افزود: فکر وحدت اسلامی یک فکر زودگذرِ تازه‌پا نیست بلکه به فرموده رهبر عزیز انقلاب، از اعماق دل ما می‌جوشد.
امام جماعت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: با توجه به اینکه دشمنان وحدت مسلمین را بر نمی تابند و همواره به دنبال ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمانان هستند، باید تلاش‌ کنیم در راستای تقویت وحدت و بسط و گسترش اشتراکات بین مذاهب اسلامی گام برداریم و اجازه ندهیم دشمن با روایت وارونه مسائل، شک و شبهه ای در میان مردم بویژه نسل جوان ایجاد کند.
حجت الاسلام رئوفی نژاد با اشاره به آیه شریفه " واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا "، گفت: قرآن کریم به ما درس اتحاد را می‌آموزد تا در پرتو اعتصام به ریسمان الهی، از تفرقه بپرهیزیم و از نعمات آسمانی، همدلی و همصدایی بهره‌مند شویم.
گفتنی است در این مراسم آیاتی از سوره محمد (ص) تلاوت شد.

کد خبر: 54357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =