ظرفیت آموزشی فنی و حرفه‌ای ۲ برابر می‌شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در بازدید از مناطق زلزه‌زده و کارگاه‌های آموزشی آسیب دیده در زلزه اخیر خوی، با اشاره به آغاز طرح ملی «مهارت آموزشی در محیط کار واقعی»، گفت: با اجرای این طرح ظرفیت آموزشی این سازمان ۲ برابر می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، در توضیح طرح ملی مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، اظهار داشت: این طرح با کمک اصناف در سطح ملی اجرا می‌شود.

به گفته وی، طبق ارزیابی انجام شده حدود سه میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی قابلیت نقش آفرینی در قالب طرح آموزشی در محیط کار واقعی را دارند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، ادامه داد: مراکز صنفی هدف می‌توانند از ۲ تا ۱۵ کارآموز را در قالب طرح مهارت آموزشی در محیط کار واقعی آموزش دهند که در پایان دوره نیز پس از برگزاری آزمون، برای افراد آموزش دیده، مدارک بین المللی طبق دوره‌های آموزشی در مراکز دولتی صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۶۴۰ مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای متشکل از ۵ هزار ۴۰۰ کارگاه در سراسر کشور وجود دارد، اضافه کرد: این مراکز سالانه ظرفیت آموزش بیش از ۵۵۰ هزار نفر دوره را دارند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به فعالیت ۱۲ هزار مرکز آموزشگاه آزاد با ظرفیت آموزش ۶۰۰ هزار نفر دوره در سال یادآور شد: در مجموع بخش دولتی و خصوصی ظرفیت برگزاری سالانه یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر دوره مهارت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور را دارا هستند که نقش بسزایی در مهارت آموزی و اشتغال آفرینی دارد.

حسینی نیا با اعلام اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اولین نهاد دولتی در سه روزه کردن صدور مجوز برای آموزشگاه آزاد است، تاکید کرد: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مجوز جدید در این راستا صادر شده که سبب کامل شدن چتر آموزش‌های مهارتی خواهد شد.

وی گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به دنبال تکمیل چتر آموزش‌های مهارتی در رشته‌های مختلف بر مبنای آمایش سرزمینی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: با توجه به ظرفیت اشتغال زایی در استان‌ها، از بخش خصوصی در راه اندازی مراکز آموزشی حمایت‌ های لازم به عمل خواهد آمد؛ همچنین تسهیلات خاصی نیز برای شکل دهی، ساماندهی و ثبت آموزشگاه‌ها ارائه می‌شود.

وی همچنین در رابطه با پتانسیل شهرستان خوی در صنعت مبل سازی، گفت: شرایط لازم برای توسعه این صنعت رو به شد در منطقه، فراهم می‌شود.

حسینی نیا یادآور شد: سیاست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از بین بردن شکاف بین مهارت‌های فردی و نیاز بازار در کشور است.

وی در رابطه با مراکز فنی و حرفه‌ای آسیب دیده شهرستان خوی در زلزله اخیر، اظهار کرد: خوشبختانه خسارت جدی به این مراکز وارد نشده است و پس از پایان ارزیابی‌ها، عملیات بازسازی مراکز آسیب دیده فورا آغاز می‌شود تا خللی در مسیر آموزش و فنی و حرفه‌ای شهرستان ایجاد نشود.

کد خبر: 54578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =