ظرفیت نیروی انسانی در کانون توجه وزارت کار

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه هفته گذشته در جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی بر ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی در کشور، استفاده از سرمایه‌های خرد و آموزش را در راستای گسترش شبکه‌های کسب و کار مهم دانست.

به گزارش آتیه آنلاین، وزیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچینین در این جلسه با بیان اینکه فرصت شغلی را در کشور ایجاد خواهیم کرد، بیان داشت: باید به گسترش و نوآوری شبکه‌های کسب و کار توجه کنیم، استفاده از سرمایه‌های خرد و هدایت و آموزش از جمله این موارد است.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده در بخش‌های مختلف مدیریت‌های راهبردی کشور توفیق خدمت داشته و به نظام مسائل کشور به خصوص نظام مسائل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خوبی آشنایی دارم.

مرتضوی عنوان کرد: بحث تعاون‌ها، رفاه اجتماعی، اشتغال، موضوع آسیب‌های اجتماعی، اعزام نیروی کار به خارج، نظارت به نیروهای کار کشورهای همسایه ساکن در ایران و سایر مباحث این وزارتخانه را احصا کرده‌ام.

وی با بیان اینکه تقویت کارآفرینی و شایستگی‌های شغلی از دیگر محورهای برنامه بنده است، افزود: به استناد قوانین دولت جمهوری اسلامی تکمیل و تامین شغل، مسکن، بهداشت و درمان و آموزش مناسب برای آحاد جامعه بر عهده دولت است و در بحث کارآفرینی ما مسئولیت سنگینی بر عهده داشته و امیدواریم با برنامه متناسب طرح محوری ایجاد فرصت شغلی را در کشور نهادینه کنیم.

مرتضوی در ادامه جلسه رای اعتماد مجلس تصریح کرد: رویکرد من توجه به سه جانبه گرایی واقعی بوده و بنده معتقدم که باید به نظرات نماینده کارگران، کارفرمایان توجه شده و دولت همراه آنها باشد. تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در این وزارتخانه مورد توجه است.

بهره‌مندی از ظرفیت نیروی انسانی در خلق اشتغال

تاکید بر اهمیت خلق فرصت‌های شغلی جدید برای تأمین کسری اشتغال موجود و تلاش و هدف‌گذاری در راستای افزایش اشتغال با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بزرگ نیروی انسانی نشان از کشف ضرورت اشتغال‌زایی برای تعادل در بازار کسب و کار است.

در این راستا همچنین تاکید بر گسترش شبکه‌های کسب و کار با استفاده از سرمایه‌های خرد و توسعه آموزش‌های حوزه فنی و حرفه‌ای برای تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز بازار کسب و کار و البته رشد و ارتقاء سطح اشتغال و تولید بر اهمیت مسئله اشتغال بر بستر آموزش و توانمندی‌ها تاکید تایید شناخت بازار کار و ارائه راه حل برای برطرف کردن مشکلات و چالش‌ها است.

توسعه اشتغال بر بسترهای قانونی

تایید مسیرهای قانونی و حق اشتغال ایرانیان اشاره شده در قوانین و مقررات کشور نیز بستری برای قانونمندی و تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی در راستای تأمین اشتغال برای نیروی کار داخلی است که در این خصوص بهره‌مندی از امکانات مختلف داخلی و جذب سرمایه‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در توسعه اشتغال باید موردنظر دولت و سیاست‌گذاران حوزه اشتغال قرار گیرد.

حتماً استفاده از بستر قانون در ایجاد و گسترش فرصت‌های شغلی، رشد سرعت ایجاد فرصت‌ها را موجب شده و کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال و مشارکت اقتصادی را به خصوص در بین نیروی جویای کار دانش‌آموخته فراهم می‌کند.

سه‌جانبه‌گرایی و توسعه خرد جمعی شرکای اجتماعی حوزه کار

همچنین تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر مسئله مهم و کارآمد سه‌جانبه‌گرایی موردنظر قانون، دولت، کارفرمایان و کارگران برای ایجاد و توسعه عدالت نقش‌آفرینی ارزشمندی در مناسبات بازار کار خواهد داشت.

گسترش اثرگذاری سه‌جانبه‌گرایی بر ایجاد بسترهای رشد در بازار کسب و کار علاوه بر جذب آراء شرکای اجتماعی حوزه کار و تولید و بهره‌مندی از تجربیات آنها، ایجاد تعادل در تصمی‌سازی اقدامات بخش‌های مرتبط با کسب و کار و اشتغال را فراهم می‌کند.

کد خبر: 54579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =