افزایش ۳۰ هزار نفری شاغلان استان زنجان در ۶ ماهه نخست سال

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان شمار افراد ۱۵ سال به بالای این استان در آخر سال گذشته را ۸۲۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس نتایج آمارگیری از بازار نیروی کار به این لحاظ وضعیت خوبی در استان داریم و طی نیمه نخست امسال نیز ۳۰ هزار نفر به شمار شاغلان استان افزوده شده است.

به آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، خلیل قاسملو نرخ بیکاری استان زنجان را ۵.۵ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ مشارکت در استان ۴۹.۴ درصد و نرخ اشتغال نیز ۴۶.۶ درصد است.

وی با اشاره به هدف گذاری رشد ۸.۷ درصدی اقتصاد استان در سال جاری عنوان کرد: تحقق این مهم با به کار گیری روش ها و تکنولوژی های نوین، شرکت های فناور، توانمند سازی نیرو و استفاده بهتر از سرمایه موجود با تقویت تولید و صادرات امکان پذیر است.

قاسملو تاکید کرد: صادرات و تولید نیز اتفاق نمی افتد مگر اینکه بیمه، مالیات، گمرک تامین مالی و آموزش های ضمن کار و دیگر امور هدفمند باشد، تورم کنترل و اشتغال ایجاد شود.

وی با اشاره به کنترل تورم در استان خاطرنشان کرد: تورم در استان از بالای ۵۱ درصد به ۴۲.۱ درصد رسیده و همتزار با تورم کشور شده است.

قاسملو یادآورشد: نرخ تورم استان از دی ماه سال ۹۹ بالاتر از متوسط کشوری بود که برای اولین بار در این مدت، شهریور امسال رشد تورم استان هم‌راستا با تورم کشوی شده است.

وی بر لزوم توجه به صادرات متنوع و خروج از تک محصولی تاکید کرد و گفت: ظرفیت های لازم و مزیت های نسبی برای تنوع بخشی به محصولات صادراتی در استان وجود دارد.

کد خبر: 54597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =