توسعه آموزش‌های مهارتی در محلات کمتر برخوردار

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در نشست با رئیس ستاد توانمندسازی محلات کمتر برخوردار از توسعه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز محلات کم برخوردار خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، هدف از این نشست را برنامه‌ریزی برای توسعه آموزش‌های مهارتی برای ساکنان محلات کمتر برخوردار، اعلام کرد و افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، متولی ارائه آموزش‌های غیررسمی مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی است.

وی افزود: ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، ۵ هزار و چهارصد کارگاه آموزشی و حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد از ظرفیت های این مجموعه است که با هدف تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر و گسترش چتر مهارتی به فعالیت مشغول هستند.

وی با اشاره به همت والای کارکنان این سازمان در اجرای تعهدات آموزشی علی رغم عدم افزایش اعتبار سال جاری، اذعان کرد: ۸۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر از متقاضیان مهارت آموزی در شش ماه نخست موفق به کسب آموزش های مهارتی شدند.

حسینی نیا، از طرح توانمندسازی محلات کمتر برخوردار (۲۰۲۰ محله) را طرحی جهادی برشمرد و بیان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان سازمان توسعه ای با روحیه ای جهادی، آمادگی خود را در جهت توانمندسازی و آراستگی محلات کم برخوردار به مهارت اعلام می کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، گفت: در سازمان آموزش فنی و حرفه ای، به ۱۹ گروه هدف که عمدتاً قشر آسیب پذیر است، آموزش های مهارتی ارائه می شود.

رییس ستاد توانمندسازی محلات کمتر برخوردار (۲۰۲۰ محله) با اشاره به فعالیت‌های این ستاد در محلات مختلف کشور، مسیر نقش آفرینی سازمان آموزش فنی و حرفه ای را روشن عنوان کرد.

علی آقامحمدی اظهار داشت: به دستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، طرح ۲۰۲۰ محله کم‌تر برخوردار را در سراسر کشور داریم و در آن طرح وظایف دستگاه‌های مختلف در حوزه‌هایی مانند اشتغال، بازماندگان از تحصیل، سلامت، مسکن، تغذیه و ورزش دیده شده است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ای برای اشتغال با هماهنگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ویژه افراد بیکار، افزود: تاکنون ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سامانه مذکور ثبت شده و اقدامات مؤثری را باید دراین زمینه داشت.

رییس ستاد توانمندسازی محلات کمتر برخوردار با تأکید بر شناسایی افراد بیکار و دسته بندی آنان، تصریح کرد: دسته بندی افراد به ارائه خدمات به آنان کمک شایانی می کند و مشخص می شوند چه کسانی نیازمند آموزش هستند؟ چه کسانی قابلیت کارآفرینی دارند؟ و ...

آقامحمدی دریافت تقاضای مشاغل از بنگاه های اقتصادی، را ضروری دانست و گفت: شاید در شروع، امکانات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کافی نباشد ولیکن باید در دل کاستی ها کار انجام شود و با تعامل با سایر دستگاه ها، واحدهای صنفی، بخش خصوصی و ... این کاستی ها مرتفع شود.

وی با تأکید بر اطلاع رسانی این طرح به صورت عمومی، بیان داشت: در شروع این مسیر، ضروری است دوره های آموزشی مهارتی که قابلیت اجرا با امکانات کنونی را دارد، برگزار شود.

کد خبر: 55137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =