بنای دولت سیزدهم بر حمایت و تقویت بخش خصوصی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت‌ :بنای دولت سیزدهم بر تقویت بخش خصوصی است و در این راستا دولت در این راستا باید سیاستگذار و هدایت گر باشد.

به گزارش آتیه آنلاین، سید صولت مرتضوی صبح امروز در نشستی با کارآفرینان برتر اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران مملو از امکانات در قالب خاک، آب، جغرافیای سیاسی و طبیعی، بسترهای حمل و نقل و مشحون الطاف الهی است. باید دید که توفیقات اشاره شده متناسب با استعداد ملی اعم از جغرافیا و جمعیت است و آیا امکانات کشور و وضعیت جغرافیا و جمعیتی و بهره وری متناسب با این استعداد است. گلوگاه اصلی مشکلات و عدم تناسب اشاره شده، موانع و عدم مشوق های لازم است.
مرتضوی همچنین تصریح کرد : در دیدار کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری به مطالب اساسی در حوزه استفاده از معادن اشاره شد. بیش از ۸۰ درصد معاون کشور یا اکتشاف نشده و یا به بهره برداری نرسیده اند. با توجه به برنامه رشد ۸ درصدی باید نیروی انسانی لایق، بهره وری و سرمایه گذاری را مدنظر داشت و دولت در این حوزه باید یاری رسان باشد.
وی در ادامه بیان کرد : دولت باید در حوزه اقتصاد سیاستگذاری کرده و رفع موانع را در دستور کار قرار داشته باشد. بنای دولت سیزدهم بر تقویت بخش خصوصی است و در این راستا دولت باید هدایت گر باشد.

اراده دولت بنگاهداری نیست


وزیر کار اضافه کرد :اراده دولت بر بنگاهداری نیست و سیاستگذاری و حمایت از تولید دانش بنیان اشتغال آفرین را دنبال می کند. با توجه به هدفگذاری در رشد ۸ درصد باید بانکداری پیوندی، سرمایه گذاری و تقویت تعاونی ها را مدنظر داشته باشیم. همچنین باید به آموزش میدانی در حوزه صنعت توجه و اهتمام ویژه داشت و در این خصوص باید فرهنگ استادشاگردی را مورد توجه داشت.
به گفته وزیر کار، کارآفرینان نمایندگان دولت و وزارت کار در استان‌ها هستند و در واقع باید تمام تلاش ها را به حوزه کارآفرینی و اشتغال معطوف داشت.
وی بیان کرد:دشمن موفق نمی شود مگر اینکه ما سرمایه های اجتماعی را مورد توجه و تمرکز قرار دهیم. کارآفرینی و اشتغالزایی در واقع جهاد مقدس ما است.

ایجاد قرارگاه اشتغال را در استان‌ها دنبال می کنیم


وزیر کار در ادامه بیان کرد: باید به دنبال ایجاد قرارگاه اشتغال در استان‌ها باشیم و این مسئله را دنبال می کنیم. جهاد ما رفع موانع اشتغال در بخش های مختلف است.
وی در ادامه نشست با کارآفرینان برتر گفت : برطرف کردن مشکلات را در بودجه های سنواتی، سیاستگذار های بلندمدت، شورای عالی اشتغال و دیگر حوزه ها دنبال خواهیم کرد.
وزیر کار دولت سیزدهم افزود : ما به عنوان کارگزار نظام هیچ تکلیفی مهم تر از ایجاد اشتغال نداریم.
نشست وزیر کار با کارآفرینان برتر صبح امروز، ۲۰ آبانماه نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور معاونان این وزارتخانه با جمعی از کارآفرینان برتر برگزار شد.
در این نشست کارآفرینان استان‌های مختلف با بیان نظرات خود در حوزه های مرتبط با کارآفرینی و اشتغال، برخی راهکارهای خروج از مشکلات و چالش های تولید، اشتغال و کارآفرینی را مطرح کردند.

کد خبر: 55329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =