بیمه فراگیر خانواده ایرانی طرحی مهم با هدف افزایش بیمه‌شدگان

کارشناس بیمه‌های اجتماعی با اشاره به اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی از زمان فعالیت دولت سیزدهم و شروع به کار مدیریت تأمین اجتماعی گفت: این طرح به منظور شناسایی افراد فاقد بیمه و جذب و افزایش شمار بیمه‌شدگان جدید در کشور به اجرا گذاشته شده است.

حمیدرضا نائب خسروشاهی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: تأمین اجتماعی با اجرای این طرح تاکنون موفقیت‌هایی را به دست آورده است تا بتواند نسبت به افزایش بیمه‌شدگان جدید در کشور اقدام کند.

وی تصریح کرد: به همین منظور افراد فاقد بیمه می‌توانند در راستای اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در قالب بیمه‌های اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد و سایر بیمه‌های اجتماعی تقسیم‌بندی شوند.

وی بیان داشت: این سازمان تلاش دارد ضمن شناسایی افراد فاقد بیمه در جامعه در راستای پاسخ به نیاز آنها این افراد را تحت پوشش بیمه قرار دهد تا تضمینی برای آینده آنها در بخش بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی باشد.

جذب دانشجویان و زنان خانه‌دار فاقد بیمه

خسروشاهی ادامه داد: به طور طبیعی جوانان در جامعه مطالبات خاصی دارند در این راستا با اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی، دانشجویان و زنان‌ خانه‌دار به عنوان دو گروه فعال در عرصه جامعه مشمول اجرای این طرح هستند تا به ترتیب شناسایی و تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار ‌گیرند.

وی با اشاره به این موضوع که هنوز برای پوشش بیمه‌ای دانشجویان و زنان خانه‌دار باید فعالیت‌های بیشتری در جهت جذب این افراد انجام داد، تصریح کرد: باید به دنبال جذب این افراد و استفاده از خدمات سازمان تأمین اجتماعی باشیم زیرا این موضوع مزیت‌های فراوانی برای آینده این گروهها داشته و در تأمین منابع سازمان نیز تاثیر خواهد داشت.

وی بیمه فراگیر خانواده ایرانی را به عنوان یکی از طرح‌های ارزشمند برای برخورداری دانشجویان و زنان خانه‌دار جهت بهره‌مندی و استفاده از خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی آن در آینده دانست و گفت: برای افراد فاقد بیمه در کشور می‌توان انواع بیمه‌ها را تعریف کرد و مزایای خاص نیز برای برخورداری آنها از بیمه تأمین اجتماعی لحاظ کرد.

تکلیف تأمین اجتماعی برای گسترش خدمات بیمه‌ای

کارشناس بیمه‌های اجتماعی اظهار داشت: همچنین سازمان تأمین اجتماعی طبق ماده یک قانون تأمین اجتماعی وظیفه و تکلیفی برای تعمیم و گسترش انواع بیمه‌ها بین آحاد جامعه دارد که اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی به عنوان یکی از اقدامات در جهت تکمیل و ایفای این وظیفه به شمار می‌رود.

وی در عین حال زنان خانه‌دار و دانشجویان و دیگر اقشار فاقد بیمه تحت پوشش اجتماعی را به عنوان یک ظرفیت بالا برای سازمان تأمین اجتماعی دانست و اظهار داشت: باید انواع بیمه ها را برای این افراد تعریف کرد تا از خدمات بیمه‌ای سازمان به خوبی استفاده کنند.

بیمه فراگیر خانواده ایرانی طرحی موفق از تأمین اجتماعی

مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی نیز پیشتر در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ در دستور کار این سازمان قرار گرفته است که تاکنون این طرح در جذب بیمه‌شدگان جدید در تأمین اجتماعی موفق عمل کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پوشش بیمه‌ای به عنوان یکی از برنامه‌های تحولی در سازمان تأمین‌اجتماعی محسوب شده به همین منظور اجرای طرح‌هایی همچون بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای پوشش بیمه‌ای افراد فاقد بیمه می‌تواند به عنوان یکی از طرح‌های موفق برای جذب بیمه‌شدگان جدید باشد.

شکوری بیان داشت: در راستای اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی موضوع بیمه زنان خانه‌دار، دانشجویان، بیمه صاحبان حرف مشاغل آزاد و بیمه‌های اختیاری مطرح شده که تاکنون براساس آمارها و داده‌ها تا پایان مهرماه ۱۴۰۱ حدود ۵۴۰ هزار نفر در قالب این طرح از خدمات این سازمان بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی و هدفگذاری انجام شده در سال ۱۴۰۱ در راستای اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده زمینه بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای برای چهار گروه بیمه‌شدگان مانند زنان خانه‌دار، بیمه دانشجویان، بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری از خدمات تأمین‌اجتماعی فراهم شده است.

شکوری اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی براساس هدفگذاری انجام شده در راستای اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده در سال‌ جاری موضوع پوشش بیمه‌ای یک میلیون نفر برای اضافه شدن این گروه‌ها به جمع بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی را برنامه‌ریزی کرده که تاکنون شاهد افزایش کمی‌وکیفی تعداد بیمه‌شدگان با اجرای این طرح بودیم.

وی ادامه داد: در این راستا در هفت ماه اول امسال با اجرای این طرح، موفقیت‌های خوبی حاصل شده و براساس استانداردهای پیش‌بینی شده، درصدهای شاخص ارزیابی جامه عمل پوشانده و این قضیه زمینه تحقق پیدا کرده است.

سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای در کشور اکنون به بیش از ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور در قالب ۵۳ درصد جامعه خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی ارائه می‌دهد.

کد خبر: 56141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =