سازمان‌ها نیازمند تزریق دانش برای پژوهش هستند

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت :تزریق دانش برای سازمان‌ها مسئله‌ای بسیار ضروری است و به معنای استفاده از ظرفیت های نخبگانی، پژوهشگران و اندیشمندان است.

به گزارش آتیه آنلاین، رحیم سرهنگی امروز در جریان آیین بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری اظهار کرد : شناخت مسئله در حوزه پژوهش نکته اولویت دار است که با شناخت راه حل ها ارائه می شود.
وی افزود : در واقع روندی که منجر به محصول و فناوری شود را می توان پژوهش نامید. به نوعی داده‌های کمی و کیفی در تمامی سازمان‌ها و نهادها بستر پژوهش قرار می‌گیرند و ارتباط داده‌ها اطلاعات را در اختیار پژوهشگر قرار می‌دهد.
سرهنگی اضافه کرد : اگر تفسیر بر مبنای اطلاعات را انجام داده و به آن معنا ببخشیم به دانش دست یافته‌ایم.
وی همچنین گفت : سطح خرد با قرارگیری پس از دانش به عنوان هدف نهایی پژوهش محسوب می‌شود. اگر دانش تبدیل به محصول شده و ارزش افزوده‌ ایجاد کند، خرد ماندگار در سازمان ها را ایجاد کرده‌ایم.
به گفته سرهنگی، با توجه به شیوه اشاره شده حکمرانی پژوهش در سازمان‌ها را دنبال خواهیم کرد.
رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی در ادامه افزود: نظامی باید پایش و رصد داده‌های اطلاعاتی را در مسئله پژوهش دنبا کند.
وی بیان کرد: جلسات متعدد کارشناسی، رونمایی از فناوری و پیگیری مسائل مرتبط با پژوهش را در تهران و تمامی استان‌ها برگزار شده است.

پژوهش اولویت جامعه قرار گیرد


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : پژوهش و موضوعات مرتبط با آن باید به اولویت جامعه تبدیل شود.
محمد چکشیان صبح امروز در جریان آیین بزرگداشت هفته پژوهش اظهار کرد : مسئله اول در این حوزه وجود پژوهش هایی است که به مرحله عمل نمی رسد.
وی اضافه کرد : اگر فاصله بین اندیشه و اقدام برطرف نشود همواره پژوهشگران و کنشگران در حال انجام کارهای جداگانه هستند.
چکشیان گفت :پژوهش های مسئله محور باید به موضوعات اصلی جامعه نزدیک شود.
معاون وزیر کار ادامه داد: افراد فعال در حوزه پژوهش باید به سمت این حرکت کنند که مسئله پژوهش از نقطه نیاز آغاز شود.
وی در ادامه اظهار کرد : امیدواریم در حوزه دانش و پژوهش با سیر درست در مسیر مناسب موفقیت های لازم را داشته باشیم. و پژوهش را باید به عنوان یک مسئله مهم مدنظر داشته باشیم.

تفاوت تعاریف علم تعارضات پژوهش را موجب می‌شود


رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی نیز در جریان این مراسم گفت : در همه محورهای فکری در جهان بر ضرورت علم و فناوری تاکید می‌شود اما عملکردهای متفاوت و متعارض در این حوزه شاهد هستیم.
علی جعفر دهکردی بیان کرد : در واقع تعاریف متفاوت علم منشا تعارضات در حوزه فعالیت محققان است.
وی ادامه داد: با پاسخ دادن به مسائل مهم حوزه پژوهش باید به دنبال حل مشکلات و چالش های حوزه بازنشستگان و همچنین فعالان حوزه کسب و کار در قالب نیروی کار باشیم.

کد خبر: 56178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =