رتبه ۱۵ ایران در حوزه مقالات و اسناد بین المللی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت :براساس رتبه‌بندی های مرتبط با مقالات و اسناد علمی در نهادهای علمی بین المللی، کشورما از رتبه ۵۴ به ۱۵ ارتقا یافته است.

به گزارش آتیه آنلاین، صولت مرتضوی صبح امروز در جریان آیین بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری اظهار کرد : پدیده‌های پژوهشی اساسا بستر ارتقا جامعه را فراهم خواهد کرد.
وی افزود : مسئله پژوهش در فرهنگ دینی و تمدن ایران اسلامی ریشه دارد. و پژوهش در واقع به عنوان رفع نقص نسبی مطرح است و در این حوزه تبدیل ندانسته به دانسته صورت می‌گیرد.
وزیر کار اضافه کرد : پژوهش برای تزکیه نفس، تعلیم و تربیت و حکمت‌آموزی مورد توجه قرار گرفته است.
وی گفت : در کشور ما به مسئله پژوهش توجه بسیار ویژه‌ای شده است. اساسا علما بستر رشد و فرهیختگی یک جامعه را فراهم می‌کنند. بستر با دانش آموختن سیر تکمیلی پیشرفت را طی می‌کند.
مرتضوی ادامه داد: به روایت اسناد بین المللی پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های فراوانی از نظر کمی و کیفی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد : در بعد فناوری کشور ما در بین ۱۳۲ کشور رتبه ۵۳ را در اختیار دارد و ایران بر اساس گزارش ها جزو سه کشور برتر در این زمینه است.
وی افزود : در حوزه نانو نیز در بین چهار کشور برتر جهان قرار گرفته ‌ایم.
به گفته وزیر کار، باید بستر و امکانات حوزه پژوهش برای فعالان و محققان این حوزه فراهم شود.
وی ادامه داد: ما به عنوان دومین کشور دارای ذخایر نفت و گاز به صورت مجموع از لحاظ درآمدی در رتبه ۲۲ مرتبط با این حوزه قرار داریم. اگر میزان تولیدات نفت و گاز کشور را به محصولات فناوری شده تبدیل کنیم، تحولات مثبتی در این حوزه ایجاد خواهد شد.
مرتضوی گفت: یکی از وظایف پژوهش تبیین راهکارها برای مدیریت مصارف در حوزه های مرتبط با انرژی است.
وی اضافه کرد : با رشد در حوزه پژوهش به مولفه‌های اقتدار ملی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان می‌رسیم.
مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر عامل این سازمان و مدیر عامل شستا و معاونان و مدیران این وزارتخانه و جمعی از پژوهشگران و محققان برگزار شد.
همچنین در این مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر صورت گرفت.

کد خبر: 56179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =