تامین ارز کالاهای اساسی از محل صادرات به نفع صادرکنندگان نیست

معاون امور حقوقی و مجلس اتاق تعاون ایران با تاکید بر تاثیر مثبت تامین ارز کالاهای اساسی با ارز نیمایی، گفت: باید توجه داشت که این تامین ارز نباید از محل صادرکنندگان کالا باشد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، مهرداد لاهوتی، معاون امور حقوقی و مجلس اتاق تعاون ایران، بیان داشت: تاثیر مثبت ارز نیمایی (۲۸.۵۰۰ تومان) در خصوص تامین ارز کالاهای اساسی تا دو سال آینده بر معیشت مردم با توجه به تصمیمات اخیر دولت، بر کسی پوشیده نیست اما باید توجه داشت در صورتی که محل تامین ارز از صادرات باشد، دغدغه تازه‌ای برای صادرکنندگان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: درحالیکه رفع تعهدات ارزی از مهمترین مطالبات صادرکنندگان است، تامین ارز کالاهای اساسی از محل صادرات آسیب شدیدی به صادرکنندگان زده و کاهش صادرات غیرنفتی را به دنبال خواهد داشت.

لاهوتی ادامه داد: دولت باید تلاش کند حتی تعهدات ارزی را از صادرکنندگان حذف کند چراکه این انگیزه‌ای خواهد شد برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان که کالاهای بیشتری صادر و ارز بیشتری وارد کشور کند.

وی بیان کرد: دولت جهت ثبت نرخ ارز تامین کالاهای اساسی می‌تواند تفاوت آن را به صورت یارانه تامین کند.

معاون امور حقوقی و مجلس اتاق تعاون ایران افزود: در واقع این تصمیم مشابه تصمیم قبلی ارز ۴۲۰۰ تومانی دولت است با این تفاوت که در دولت قبل مابه التفاوت بین ارز ۴۲۰۰ تومانی و نرخ بازار توسط دولت تامین می‌شد این درحالی است که در تصمیم این دولت تامین مابه التفاوت نرخ ارز، توسط صادرکنندگان خواهد بود.

وی اضافه کرد: اگر در این تصمیم تجدید نظر نشود آسیب شدیدی به صادرکنندگان و تولیدکنندگان وارد خواهد شد.

کد خبر: 56827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =