صف خرید میلیاردی نماد شستا در روز سبز بورس

 نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در داد و ستدهای روز جاری «یکشنبه ۱۸ دی» بازار سهام با صف خرید به کار خود پایان داد و بیشترین تاثیر را بر روی شاخص کل بورس گذاشت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، نماگر اصلی بازار سهام امروز با ۳۷ هزار و ۱۶۶ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۶۳۵ هزار واحدی صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۱۰ هزار و ۳۱۵ واحد افزایش یافت و به رقم ۴۹۲ هزار و ۴۳۹ واحدی رسید. با توجه به این رشد شاخص کل بورس، در معاملات فردا به نظر می‌رسد بورس همچنان توان بالا رفتن بیشتر را دارد.

از سویی امروز نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک پاسارگاد، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی نوری نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز ۴۸۹ واحد صعود کرد و تا رقم ۲۰ هزار و ۷۵۷ واحد افزایش یافت و پلیمر آریاساسول، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری صبا تامین، پتروشیمی تندگویان، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و فرابورس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که طی معاملات روز جاری نماد شستا توانست با صف خرید میلیاردی به کار خود پایان دهد، بر این اساس، بیش از یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون برگه سهم شستا به ارزش ۱.۹۵۸ میلیارد ریال معامله شد و در نهایت نیز نماد شستا توانست با قدرت مقاومت ۱۰۰ تومانی را پودر کند. حال با شکست این ناحیه، هدف بعدی نماد شستا می‌تواند قیمت ۱۲۰ تومان باشد.

همچنین سرمایه‌گذاری صبا تامین که با نماد صبا در بورس حضور دارد، امروز صف خرید را نیز تجربه کرد، این درحالیست که نمادهای سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو)، سرمایه‌گذاری سیمان تامین (سیتا)، سرمایه‌گذاری صدر تامین (تاصیکو) نیز امروز مثبت به کار خود در بازار سهام پایان دادند.

به نظر می‌رسد با توجه به توان بالای سودسازی شستا و زیر مجموعه‌هایش در صورت ادامه روند صعودی بازار سهام، این نمادها می‌توانند بازدهی چه بسا بیشتری نسبت به شاخص کل بورس و همچنین متوسط بازار سهام به سهام‌داران خود بدهند. حال باید دید در هفته جاری نماد شستا و زیر مجموعه‌هایش چه عملکردی را از خود بر جای خواهند گذاشت.

در جدول زیر میزان بازدهی نمادهای هلدینگ‌های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی در بازار سهام در روز جاری را ملاحظه می کنید.

نام نماد بازدهی (درصد)
شستا ۴.۹۸
صبا ۴.۹
تاپیکو ۲.۳۵
تاصیکو ۲.۴۴
تیپیکو ۰.۲۷
سیتا ۲.۶۹

کد خبر: 56885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =