«شستا» بهترین سهم بورسی لقب گرفت

نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در داد و ستدهای روز جاری «دوشنبه ۱۹ دی» بازار سهام با صف خرید به کار خود پایان داد و بیشترین تاثیر را بر روی شاخص کل بورس گذاشت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بورس تهران در معاملات امروز نیز همچنان روند روبه بالای خود را حفظ کرد، به طوریکه شاخص کل بورس در داد و ستدهای روز دوشنبه با ۱۱ هزار و ۶۷۸ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۶۴۶ هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۳.۹۶۲ واحد صعود کرد و در رقم ۴۹۶ هزار و ۴۰۱ واحد ایستاد.

این درحالیست که در معاملات امروز بورس شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بهترین نماد بازار سهام شناخته شد و بیشترین اثر را روی نماگر اصلی بازار سهام گذاشت. از سویی بعد از شستا، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین یا همان نماد تاپیکو، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تهران، فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی گل گهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی پردیس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز با ۱۵۱ واحد صعود رقم ۲۰ هزار و ۹۰۸ واحد را ثبت کرد و نمادهای پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، صنعتی مینو، بانک دی و آهن و فولاد غدیر ایرانیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

در معاملات امروز، شستا علاوه بر اینکه بیشترین اثر مثبت را بر روی شاخص کل گذاشت، از لحاظ بیشترین ارزش معاملات خُرد در بین نمادهای بازار سرمایه در رتبه دوم قرار گرفت، بر این اساس امروز ۳.۴ میلیارد ورقه سهم نماد شستا به ارزش ۳.۷۲۹ میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفت.

به نظر می‌رسد با ادامه روند رو به رشد نماد شستا تا آخر دی‌ماه قیمت ۱۲۰ تومانی برای سهم شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در دسترس باشد، در چنین صورتی شاخص کل بورس نیز می‌تواند به راحتی کانال ۱.۷ میلیون واحدی را فتح کند.

کد خبر: 56923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =