بورس قرمزپوش به استقبال تعطیلات آخر هفته رفت

بورس تهران در معاملات روز چهارشنبه (۲۱ دی) با کاهش ۱۶ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، بازار سهام در معاملات امروز برای اولین روز در هفته جاری روندی نزولی را طی کرد، به طوریکه شاخص کل بورس با ۱۶ هزار و ۹۱ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۶۵۲ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن اما با ۵۶۸ واحد افزایش یافت و رقم ۵۰۴ هزار و ۲۰۵ واحد را ثبت کرد. این درحالیست که امروز نمادهای سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گلگهر، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران و بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین امروز شاخص فرابورس ۱۱۰ واحد کاهش یافت و در رقم ۲۱ هزار و ۳۳ واحد ایستاد و نمادهای بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، شرکت آهن و فولاد ارفع و تهیه توزیع غذای دناآفرین فدک نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و صنعتی مینو و گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

در داد و ستدهای امروز باز هم ارزش معاملات از مرز ۱۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفت که این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است، زیرا با توجه به اینکه یکی از نشانه‌های ادامه روند صعودی، حجم بالای معاملات است، این مسئله می‌تواند موید آن باشد که به‌رغم نزول آخر هفته اما همچنان می‌توان به ادامه روند صعودی بازار سهام امیدوار بود.

با توجه به روندی که بورس این روزها گرفته، به نظر می‌رسد این ریز موج‌های نزولی به نوعی استراحت شاخص کل بورس است و بسیاری از سهام‌دارانی که قصد ورود به بازار را دارند، در روزهای منفی مبادرت به این کار می‌کنند، حال باید دید که در هفته آینده بورس چه سمت و سویی خواهد داشت؟

کد خبر: 56981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =