بازنشستگان به توجه و حمایت بیشتر نیاز دارند

مدیرکل اداره کل تامین اجتماعی شرق تهران گفت: پاسخگویی به نیازها و رفع دغدغه بازنشستگان باید به صورت جدی‌تر در دستور کار قرار گیرد.  

بختیار ملکی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با تاکید بر مشکلات اقتصادی بازنشستگان افزود: وضعیت معیشتی بازنشستگان با وجود افزایش جمعیت خانواده آنها در سایه ازدواج فرزندان و تولد فرزندان نیازمند توجه و حمایت بیشتر است. بروزرسانی و افزایش مستمری‌ها به صورت سالانه توسط سازمان تامین اجتماعی انجام می‌شود اما تخصیص منابع به صورت منظم و متمرکز در جهت حمایت مستمر از آنها باید در دستور کار قرار گیرد.
وی دسترسی به امکانات ورزشی و تفریحی را از لوازم مهم پویایی دوران بازنشستگی خواند و افزود: اگرچه مهیا کردن امور رفاهی، ورزشی و تفریحی تا اندازه‌ای در دستور کار سازمان قرار دارد و در مراکز بعضی از استان ها تجهیزات و فضاهایی برای ارایه خدمت فراهم شده است اما کافی نیست و باید توسعه‌بخشی امکانات و تجهیزات در این حوزه نیز در دستور کار سازمان قرار گیرد.
ملکی بر احداث درمانگاه و بیمارستان ویژه ارایه خدمت درمانی به بازنشستگان همکار تاکید کرد و گفت: خوشبختانه ارایه خدمات متنوع و متعدد درمانی به بازنشستگان سراسر کشور در مراکز ملکی و غیر ملکی در سراسر کشور در حال انجام است اما بیمارستان یا درمانگاه مخصوص پرسنل نداریم.
مدیرکل اداره تامین اجتماعی شرق تهران افزود: در سال ۱۴۰۰ و نیمه اول ۱۴۰۱، ۸۰ نفر از همکاران این اداره کل بازنشست شدندکه ۳۳ نفر زن و ۴۷ نفر مرد از رده مدیرکل تا رسته خدمات بودند.
وی ارج‌گذاری به جایگاه بازنشستگان را ضروری خواند و افزود: همکار شاغل در سازمان که ۳۰ سال عمر خود را صرف خدمت‌رسانی به بیمه شدگان عزیر کرده را باید قدر بدانیم و به همین جهت این اداره کل نیز هفته گذشته در آیین پاسداشتی با اهداء لوح و سکه از آنها تقدیر و قدردانی کرد.
کد خبر: 56994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =